Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du A- eller B-menneske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du A eller B-menneske?
A 33 14,10%
B 118 50,43%
Noe midt i mellom 75 32,05%
Annet, svar i tråden 8 3,42%
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 13:57   #61
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du A- eller B-menneske?

Jeg fikk 41 poeng og er en intermedier type. Noe som må bety et sted midt i mellom. Jeg er generelt glad i å sove, og kan dersom jeg er trøtt sove til alle døgnes tider.

Akkurat nå er søvnmønsteret litt på utur på grunn av høygravid kropp og en treåring som vekker meg noen ganger om natta. Så nå hender det at jeg sovner seint, og kan godt sove "halve dagen".

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 14:00   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du A eller B-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er B-menneske så det holder og ser overhodet ingen mening med livet om morgenen. Om kvelden er jeg så å si aldri trøtt. Når jeg likevel ikke fikk fullt utslag på testen (21 poeng), skyldes det nok at jeg tross alt greier å stå opp og ganske raskt kommer til hektene. Men jeg liker det ikke.

Samme her, bortsett fra at jeg fikk 23 poeng. Jeg er mer våken på kvelden enn trøtt på morgenen; jeg greier å stå opp og fungere på morgenen, men jeg blir "aldri" trøtt på kvelden og har i alle fall ikke lyst til å legge meg.)

Gammel 11-01-08, 15:03   #63
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil kalle meg et fleksibelt B-menneske, og skårte ganske riktig sånn midt på treet, 34 poeng. Jeg er kvikkest om kvelden, men jeg har ganske lett for å leve med den uunngåelige A-rytmen man får her i huset.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:19   #64
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Intermediær, ikke overraskende. Skulle ønske unger snart skjønte forskjell på hverdag og helg - i sistnevnte skal det soves leeeenge, og de skal selvsagt sprette blide opp kl. 7 på hverdagene.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:37   #65
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

22 poeng. B-menneske.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 15:42   #66
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånn midt i mellom. 35 poeng på testen. Er nok mer A enn B. Hadde jeg bare fått sove så hadde det vært det samme for meg når jeg sto opp.

Gammel 11-01-08, 21:03   #67
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er altså en intermediær type, men på grensen til en morgentype.

Gammel 11-01-08, 21:05   #68
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

A. Og jeg fikk 48 poeng.

Gammel 11-01-08, 21:07   #69
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Du slo meg, Vimsen.

Gammel 11-01-08, 21:29   #70
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I følge testen er jeg en intermediær type, ligger og vipper mot å være et morgenmenneske.

Jeg har et stort behov for søvn, og vil nok beskrive meg selv som et A-menneske

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:04   #71
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg er midt i mellom, men hellar mest mot morgon-menneske.

Eg slår eit slag for type C for eg er trøtt støtt, morgon som middag som kveld som natt, men så er eg under utredning for søvnforstyrrelse også

Gammel 11-01-08, 22:10   #72
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Med mine 27 poeng er jeg midt i mellom, men definitivt nærmere B enn A. Jeg synes det er fysisk vondt å stå opp om morgenen og liker det overhodet ikke. Jeg er også treg på kvelden og er sjelden i seng før sent selv om jeg skal opp og amme og tidlig opp. Mitt eneste problem er at jeg blir så slapp og tung om jeg sover for lenge. Jeg kjenner at kroppen fungerer bedre om jeg står opp i skapelig tid (rundt 9).

Jeg fikk 28 poeng. Midt i mellom, men mest mot B.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:17   #73
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

13 poeng..

Blir det D menneske da eller?

Jeg lider av forsinket søvnfasesyndrom, og søvnspesialisten min fant ut at om jeg skulle gå etter kroppen min, ville dagene mine startet i 14 tiden.
Kanskje derfor jeg sover så rart når jeg er sykemeldt.

Gammel 11-01-08, 22:43   #74
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Intermediær.
Jeg tok testen, men kunne ikke svare på om jeg er mest tidlig oppe eller sent i seng.
Jeg fungerer like godt tidlig om morgenen som sent om kvelden/natten.

Gammel 12-01-08, 00:59   #75
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg trenger ikke ta noen test. Jeg er et ordentlig a-menneske. Jeg kan stå opp kl 6 om morgenen og være like blid.

Det samme kan ikke sies om mannen min.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 08:06   #76
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

23-43 Du er en intermediær type
Jeg fikk 42 poeng, altså mer morgenmenneske enn kveldsmenneske. Og det stemmer nok ganske godt!

Gammel 12-01-08, 15:01   #77
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er A, fikk 44 poeng

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 05:11   #78
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Fikk 35 poeng og ble intermediær.
Stemmer nok godt med virkeligheten.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 09:15   #79
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

A. Og jeg fikk 48 poeng.

Det fikk jeg også. A-menneske av hele mitt hjerte. Det finnes knapt noe deiligere enn å være kvikk og våken klokken seks om morgenen når alle andre fortsatt døser, er i dårlig humør fordi de er trøtte eller lengter tilbake til sengen sin.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 10:16   #80
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

A mennesket. Men i ferier, da er jeg B-menneske.

Uansett, er våken og opplagt om morgenen, og småtrøtt på kvelden. Men legger meg ofte seint da... så egentlig er jeg A på morgenen og B på kvelden.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.