Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Poll: Hvordan setter dere inn bestikk i oppvaskmaskina?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvilke vei setter dere bestikket i oppvaskmaskina?
Skaftet opp 12 12,90%
Skaftet ned 48 51,61%
Noen typer opp, noen ned 18 19,35%
Helt tilfeldig 11 11,83%
Har ikke oppvaskmaskin 2 2,15%
annet 2 2,15%
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 23:35   #21
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll: Hvordan setter dere inn bestikk i oppvaskmaskina?

Alltid med skaftet ned.

(..og dorullene MÅ henges utover. Er jeg på besøk tar jeg ikke fem øre for å snu de riktig vei.)

Gammel 12-01-08, 00:19   #22
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skaftet ned fordi jeg innbiller meg at den delen som stikker opp blir reinest.

Samme her.

Gammel 12-01-08, 00:24   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter bestikket med skaftet ned. Dette gjør jeg ene og alene fordi jeg lærte at "slik skal det gjøres" den stunden jeg jobbet på et konferansehotell/cateringkjøkken.

Gammel 12-01-08, 00:44   #24
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Skaftet ned.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:47   #25
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Selvfølgelig med skaftet ned, tenk på alle bakteriene i bunnen av kurven. Spisse kniver går med tuppen ned. De samler selvfølgelig ikke bakterier fra bunnen av kurven.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 02:21   #26
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Helt tilfeldig. Og jeg klarer ikke å slutte å undre meg kraftig over alle "regler" folk har for seg selv. Måten dopapir henges opp på, og rekkefølgen man henger opp tøy på osv osv. Jeg gir bæng. Eller faen, som jeg ville sagt høyt.

Som jeg skulle skrevet det selv!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 09:40   #27
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Skaftet ned, siden jeg innbiller meg at det blir renest da. Man er da ren på fingrene når man tar ut av oppvaskmaskinen, så om jeg tar i "spisesiden" av bestikket så syns jeg ikke det gjør noe. Holderen kan jo dessuten tas ut, og er den veldig full hender det ofte jeg rett og slett tømmer innholdet på benken og legger det i skuffene derfra.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 11:10   #28
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før satt jeg skaftet opp for at man ikke skulle stikke/skjære seg, men nå stikker jeg skaftet ned for å sikre at det blir skikkelig rent. Som en regel, men ingen regel uten unntak.

Gammel 12-01-08, 11:12   #29
Frantzen
Passiv

Standard

Skaftet ned fordi jeg innbiller meg at den delen som stikker opp blir reinest. Eneste unntaket er biffkniver, for de er det så fort gjort å stikke seg på.

Tvilling melder seg

Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 11:32   #30
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Her er det konsekvent skaftet ned, siden jeg innbiller meg at bestikket blr reinest på den måten.

Gammel 12-01-08, 12:01   #31
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke oppvaskmaskin.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 17:41   #32
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skaftet ned fordi jeg innbiller meg at den delen som stikker opp blir reinest. Eneste unntaket er biffkniver, for de er det så fort gjort å stikke seg på.

Signerer

Gammel 12-01-08, 18:58   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Vi har ikke oppvaskmaskin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 19:37   #34
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Skaftet ned. Det lærte jeg av mine foreldre da jeg var 10 og vi fikk oppvaskmaskin
Men ting som kan stikke, setter jeg ned med skaftet opp.

Gammel 12-01-08, 19:42   #35
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Skftet ned. Pluss ingenting skal bli blandet i sammen. Skjene en plass. Gafflene en annen osv.

Gammel 12-01-08, 22:53   #36
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skaftet opp av den enkle grunn at vi har bublorbestikket til IKEA og hvis skaftet står ned så renner det vann inn i skjøten og limet løsner slik at bestikket blir slarkete og løsner.

Men det med bakterier, de er vel døde etter 1 1/2 - 2 timer i maskinen?
Det bør heller ikke være noe problem hvis man skyller alt før det settes inn.

Gammel 12-01-08, 23:45   #37
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt random.

Gammel 13-01-08, 00:00   #38
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

Skaftet opp av den enkle grunn at vi har bublorbestikket til IKEA og hvis skaftet står ned så renner det vann inn i skjøten og limet løsner slik at bestikket blir slarkete og løsner.

Men det med bakterier, de er vel døde etter 1 1/2 - 2 timer i maskinen?
Det bør heller ikke være noe problem hvis man skyller alt før det settes inn.

Har stusset litt over at mange er redd bakterier ja. Burde blitt skylt ned i løpet av den tida. Vi skyller også de grøvste restene av, ellers tetter det seg etterhvert, og bestikk-kurven blir full av matrester.

Gammel 13-01-08, 08:21   #39
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skaftet ned.

Gammel 13-01-08, 09:34   #40
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skaftet opp, lært det hjemmefra

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.