|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...Jeg er enig i at det var totalt unødvendig å snakke direkte til jenta di og det er unødvendig å være sint. Det hadde vært mulig å snakke direkte til deg og på en normalt sivilsert måte. Men, der stopper enigheta mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...
Jepp, og noe vi øver på. Det er forskjell på hjemme og borte, og barnehage og restaurant, og lekeland og museum. Jeg har (kanskje litt tvangsmessig) i bakhodet at vi aldri er alene i slike situasjoner, og at ikke mine barn skal ødelegge for andres opplevelser. Det betyr ikke alltid at jeg lykkes altså.
![]() |
![]() |
#23 |
frakoblet
|
Enig.
![]() |
#24 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønte det kanskje ville være fånyttes å kjefte tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
By the Sea
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...
Jeg tenkte umiddelbart på en av de uttallige skrekkhistoriefamiliene i Jesper Juul sine bøker! Skremt til taushet og til å oppføre seg perfekt utad. Men ikke fullt så fantastisk rent følelses- og utviklingsmessig, går jeg utifra.
![]() |
#26 |
|
Hohoi som dere antar her da.
02 10 Sist redigert av Fluke : 13-01-08 kl 20:17. Årsak: 1. gang: Sprake, sparke ... 2. gang: manglet visst litt bokstaver |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Sjelden det funker å høre om en 2åring er i "kafèmodus" gitt.
![]() |
#29 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Det dreier seg om en kaffebar med høyt støynivå på en travel lørdag, ligger rett ved hovedutgangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Jeg jobber selv i en liten kafe og jeg må si jeg ofte blir forskrekka hvordan noen foreldre oppfører seg og hvordan de behandler ungene sine ute blant folk. Noen ganger blir jeg virkelig skremt og sjokkert. Er det ille begynner jeg å rydde bord i nærheten for da skjerper ofte foreldrene seg....Lurer på hvordan de er hjemme når de kan oppføre seg sånn i offentligheten. Noen skulle aldri hatt barn
![]() |
#31 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Er enig med dette. La barn være barn, men det er et tid og et sted for alt. Dersom barna ikke greier la være springe rundt og bråke så syntes jeg kanskje det er på tiden å komme seg ut til et plass hvor de kan få utfolde seg litt? Men er jo et poeng i at de trenger å øve seg litt på å kunne sitte stille også. Er en fryktlig vanskelig balansegang det der.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
By the Sea
|
Her antas og assosieres det på bakgrunn av dette:
Synes dere dette hørtes noe trivelig ut, da?
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Som flere har nevnt her, så er det jo forskjellige oppfatninger av hva som er tolererbar oppførsel fra barn når det gjelder urolighet.
![]() |
#36 |
flisespikker
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Akkurat når det gjelder å "korrigere andres barn", så synes jeg det i mange tilfeller må være greit å henvende seg vennlig direkte til barnet - for eksempel om et barn (som er stort nok til å forstå det, selvsagt) sparker i seteryggen på flyet, så virker det mer naturlig for meg at man ber barnet selv om å være så snill og la det være, enn at man snakker over hodet på ham/henne og henvender seg til foreldrene. (Å kjefte på et fremmed barn synes jeg derimot er en ganske ekstrem reaksjon som bare kan brukes i tilfeller der det virkelig har skjedd noe alvorlig.) Men det er helt sikkert mange foreldre som også ville ta det ille opp om man kom med den typen "irettesettelse".
![]() |
#37 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg helt enig i! Det er et viktig poeng at ulike sosiale sammenhenger fordrer ulik grad av ro og kaos, for at at det skal bli like koselig og vellykket for ALLE.
![]() |
#38 |
By the Sea
|
Igjen:
Foreldre som hardt røsker i egne ungers armer og finner det naturlig å kjefte på andres for bagateller, er om ikke nødvendigvis grusomme så ihvertfall grundig usjarmerende. Slikt lover ikke godt for klimaet i heimen.
![]() |
#39 |
Nå også i farger
Må bare signere dette innlegget i sin helhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg har ingen formening om bakgrunnen for hvorfor mammaen tok tak i armen til datteren sin, og det er jo ikke sikkert at Bestemoren synes forstyrrelsene fra din datter var en bagatell. Ting henger som regel sammen med øyet som ser og øret som hører.
![]() |
|
|