|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"? | |||
| Mannen bør navngis i media |
|
31 | 28,44% |
| Mannen bør ikke navngis i media |
|
78 | 71,56% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nå vet jeg navnet på fyren, men det er meg egentlig revnende likegyldig hva han heter. Det viktigste er at han nå er tatt, og at han forhåpentligvis får den straff han fortjener. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Passiv
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
|
|
|
|
#123 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det jeg fikk med meg der var at noen skrev at det var Håvard Aksnes, tydeligvis noen som bare hopper til konklusjoner når de ser et navn. Det er jo etterforskningslederen til Kripos
|
|
|
#124 |
|
Glamorøs
|
Jeg er uenig i dette. Jeg syns Staff i dette tilfellet går ekstremt mye lenger enn de aller fleste andre forsvarsadvokater, dette er ikke "standard forsvarstale".
|
|
|
#125 |
|
Leser
|
Det kan du (og andre også) ha rett i, jeg har ikke hverken sett eller hørt Staff i denne saken, det jeg prøvde å poengtere er at det er lite trolig at noen forsvarsadvokater vil stille seg på ofrenes side i media. Det tror jeg rett og slett ikke.
|
|
|
#126 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Det tok meg 2 min og finne ut hvem denne mannen er utifra opplysningene i avisene. Og jeg er ikke noen racer på googling. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Ifølge denne bloggen, har navn og annen informasjon blitt postet på nett. Navn stemte visstnok, men mannen har (igjen: visstnok) en nabo med samme navn, og det er naboens opplysninger som har blitt lagt ut (adresse m.m.). |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Passiv
|
Standard som i at han bagatelliserer sin klients handlinger og gjør ham til offer pga av massiv medieomtale. Han går nok lenger enn de fleste ville gjort, men på langt nær ekstremt. Uttalelsene oppfattes derimot som ekstreme fordi sedlighetsforbrytelser mot barn er det bortimot nulltolleranse for - i alle fall blant folk utenfor rettssystemet. I rettssystemet straffes derimot ikke slike forbrytelser spesielt hardt. Og med Staffs forskudde seksualsyn, er ikke uttalelsene hans overraskende. |
|
|
|
#129 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg velger egentlig bare å signere og dulte på denne.
|
|
|
#130 |
|
Glamorøs
|
Enig i første setning, ikke i andre! Det vil si, jeg syns også at han er smakløs, men jeg mener han også er ekstrem. I forhold til andre norske forsvarsadvokater greier jeg ikke komme på noen som rakker ned på offeret og ufarliggjør handlingene generelt i samme grad.
Netopp. I tillegg burde media legge litt bånd på seg selv og ikke bare tenke tabloide forsider. Beste medisin mot Staffs "rambling" er å ikke høre på ham.
|
|
|
#131 |
|
Leser
|
I media, nei. Det er ikke uten grunn at folk som er blitt utsatt for voldtekt, kan oppleve en rettsak som et nytt overgrep. Nettopp fordi det blir stilt spørsmål som skal kunne forklare og forsvare overgrepet. Av typen: Sa du ikke at gjerningsmannen var kjekk? Danset dere ikke tett? Stemmer det at du hadde var beruset? Du har tidligere hatt seksuelle erfaringer med trekant sex, vil du beskrive deg selv som seksuelt søkende?
|
|
|
#132 |
|
Glamorøs
|
Det har du absolutt rett i, og det sier jo jeg også - det er vanlig å gjøre det opp mot den spesielle saken. Men jeg syns det er et stort steg fra å gjøre det i en rettsal hvor man er i gang med en rettsak og å gjøre det på generelt grunnlag i media før man i det hele tatt har snakket med klienten sin. De gavner det absolutt ingen, det hjelper ikke klienten og det hjelper ikke ofrene. Så det er fullstendig meningsløst.
Sist redigert av Tallulah : 13-01-08 kl 11:25. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg ser ikke mere grunn til å skåne ham en f.eks Toska og Hamre m.flere. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nå vet jeg navnet men synes ihvertfall media kan vente til han har sagt seg skyldig eller det har kommet en dom. Ihvertfall en rettssak. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Expired
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Staff beklager uttelesene sine.
|
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
Dette er litt som Valla-saken - en beklagelse som egentlig ikke er en beklagelse: |
|
|
|
#137 |
|
Expired
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg er enig i det også.
|
|
|
|
#138 |
|
Ustabil
|
Jeg er langt på vei enig med Line i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Bina, denne saken her dreier seg jo langt i fra bare fikling!
|
|
|
#140 |
|
Ustabil
|
Ja, jeg vet det. Men det snakkes om 3-400 overgrep totalt, og en temmelig stor andel av disse er "fikling". Det er grove overgrep også, men man må kunne skille på de grove og de mindre grove. Man kan ikke snakke om "lommemannens" ofre som en enhetlig gruppe, ei heller om overgrepene som enhetlige. |
|
|
|
![]() |
|
|