Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å dømme andres barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 14:20   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dømme andres barn

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Ja, og det er kjempebra. Men det er ikke selvtillit og tro på seg selv jeg snakker om akkurat nå.
Selvfølelse er noe helt annet.
(Man kan godt ha høy selvtillit og lav selvfølelse, det er mange som har det.)

Det er eit veldig godt poeng, LaLuna.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:42   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg skjønner godt at tenåringen selv blir opprevet og lei seg, og jeg skjønner også at tenåringens mor blir lei seg på datterens vegne. Men i bunn og grunn spørs det vel om det ikke er lettere tross alt å lære usikre tenåringer å ignorere andres kommentarer, enn å gjøre noe med de som slenger med leppa.

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg bare må si det nok en gang (sånn at alle får det med seg ) :

En av av våre viktigste oppgaver som foreldre å hjelpe barna våre til å få god nok selvfølelse til at de ikke lar seg vippe av pinnen av sånne uttalelser.
Vi - og heller ikke barna våre - kan forandre andre mennesker, men vi kan forandre måten vi - og barna våre - takler dem på.
Samtidig må vi selvsagt gjøre alt vi kan for å unngå at barna våre snakker sånn til andre barn.
Tenk om alle gjorde en stor innsats her, da ville det blitt slutt på mobbing. :drømme:

Må signere disse to innleggene. Veldig gode poenger.

Jeg synes (sånn generelt - sikter ikke til den spesifikke tråden) at mange er veldig rask til å konkludere med diagnose, omsorgssvikt eller bare merkelapp "drittunge" i slike sammenhenger. Hvis vi alle lærte å konsentrere oss om oss selv, så hadde "alt gått så meget bedre".

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 16:13   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er mulig å si at adferd er ufin og at ting er forferdelig uten å mene det ikke er plass i samfrunnet for de som er anderledes.

Det kan jo ikke være slik at enkelte får frilisens til å tråkke på andre uten at det er ufint heller.

Riktignok vet vi ikke noe om denne jenta og man uttaler seg ut fra det en vet.

Angående 7 barn med problemer. Det må jo være en umulig oppgave å følge alle opp skikkelig, jeg er så fordomsfull at jeg ville nok tenkt mitt om å få nr 4,5, 6 og 7 når du allerede har barn med utfordringer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.