![]() |
#1 |
Sviiisj!!
|
![]() Etisk handelJeg vil gjerne handle mer etisk, men synes det er vanskelig å finne fram i motejungelen der ute. Derfor synes jeg det hadde vært nyttig med en oversikt over nettsteder og butikker hvor man kan få kjøpt fair trade-klær, økologiske klær eller en kombinasjon av disse.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Etisk handelwww.cottonchild.no. Der kan du finne en oversiktlig liste over hva de forskjellige merkingene betyr også. "Økologisk" er ikke nødvendigvis fritt for kjemikaler, ei heller nødvendigvis etisk. Han som driver Cottonchild er engasjert og kan mye om emnet.
Sist redigert av Tallulah : 14-01-08 kl 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Etisk handelTakk for masse nyttig info, Glitterchick!!
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Etisk handelJeg fant forresten en lang liste hos Oikos over produsenter og leverandører av økologiske tekstilprodukter.
![]() |
#8 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etisk handel |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Etisk handelEn ting jeg fant ut i dag er at den økologiske kolleksjonen til H&M ikke er merket på noen måte, det bare står at det er økologisk og laget i Tyrkia. Man må rett og slett bare stole på at det er sant, og man vet ikke om det gjelder bare dyrkingen eller hele prosessen.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Etisk handel
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
Æsj, og jeg som har bestilt meg en bukse derfra. Men jeg har i alle fall tenkt miljø, ved å velge en brun bukse, i stedet for de svarte som jeg pleier å ha. De falmer nemlig så veldig, og svarte falmede bukser er dessverre ikke så anvendelige. Brune eller lyse bukser som falmer, trenger jo ikke synes så veldig!
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Etisk handelDa er jeg ferdig med prosjektet mitt og har lært masse nytt om økologiske og etsike tekstiler.
Ny Tid hadde en oversikt for et par nummer siden fra Ethiscore, og der kom Weleda på førsteplass.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Etisk handelVær obs på at det mange steder selges Økotex-merkede klær; dette er dog en bransjemerking, så man har egentlig ingen garantier.
![]() |
#15 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etisk handelDet mest miljøvennlige av alt er vel ganske enkelt å kjøpe mye færre ting.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Jupp. Men når man først MÅ kjøpe noe, det hender jo det også, så er det jo veldig greit å ha en oversikt over hvor man finner etiske alternativer.
![]() |
#18 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etisk handel(Har slettet markedsføringsinnlegg hvis noen lurer på om Tallulah snakker med seg selv.)
![]() |
|
|