Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middag når man ikke har koketopp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 13:22   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middag når man ikke har koketopp

Jauda. Da vi fikk ny benkeplate her om dagen, røyk koketoppen vår. Til tirsdag kommer en serviceperson, men vi trenger middag inntil da også. Så jeg trenger forslag til middager jeg kan lage i ovnen og mikroen! Det eneste jeg kommer på er pizza og bakte poteter/grønnsaker.

Hjelp!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:25   #2
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middag når man ikke har koketopp

Laks i folie sammen med grønnsaker.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:26   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fløtegratinerte poteter og ovnsstekte koteletter.

Gammel 17-01-08, 13:27   #4
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kyllingfileeter kan også stekes i ovn

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:27   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før vi flyttet inn inn i nyhuset i juni i fjor så bodde vi i over 1,5 år i leid leilighet uten komfyr (gadd ikke å kjøpe). Det er helt utrolig hva man kan lage med mikro og vannkoker. Vi supplerte med helårsgrilling i helgene.

Man kan lage alt.

5-minutter-pasta lager du fint i mikroen (pasta, spinatterninger, gulrøtter, tomater, krydderier, skinke eller kjøttboller - hiv alt oppi en form m/lokk og kjør på full guffe til gulrøttene har riktig konsistens - rør underveis de gangene du sjekker konsistensen).

Evt. kjøp fersk pasta - kok opp vann i vannkoker og hell over pastaen - la den stå til den er al dente mens du koker det andre du skal ha til pastaen i mikroen.

Hurtigris lager du på samme måte som 5-minutters-pasta.

Fisk dampes helt utmerket i mikro.

Osv. osv.

Gammel 17-01-08, 13:27   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Alle mulige varianter av gratinerte ting (lasagne, fiskegrateng, fiskefilet, steke kjøtt, potetbåter med olivenolje/hvitløk/løk m.m, kylling, pizza osv.)
Det meste går egentlig an å putte i stekeovnen - og så lager du en god salat til

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:28   #7
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grillpølser...hehe

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:30   #8
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har grillfunksjon på ovnen din?

Grill kyllingfileter og oppskårete poteter. Eller pizza som du selv sier. Koteletter, fisk, alt kan stekes i ovnen.

Noe vi lager ofte er fisk i form. Da koker vi potet og gulrot-skiver i langpanne i ovnen og tilsetter seien til slutt. Server med rømme og smør, nammis!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:37   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for svar!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

5-minutter-pasta lager du fint i mikroen (pasta, spinatterninger, gulrøtter, tomater, krydderier, skinke eller kjøttboller - hiv alt oppi en form m/lokk og kjør på full guffe til gulrøttene har riktig konsistens - rør underveis de gangene du sjekker konsistensen).

Har du vann oppi da også?

Til både fiskegrateng og lasagne trenger man jo hvit saus da, så det må vel utgå.

Jeg har aldri stekt koteletter eller kyllingfileter i ovnen. Hvordan gjør dere det, bare slenger de inn med litt salt og pepper på?

Alexy, du sier at jeg kan koke poteter og gulrøtter i ovnen, hvordan gjør jeg det?

Noen forslag til hva jeg kan gjøre med karbonadedeigen som ligger i kjøleskapet, forresten? (Utenom å fryse den).

Gammel 17-01-08, 13:41   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente tomatsaus - sånn på boks - ikke tomater naturell. Det er gjerne nok vann væske i den, men jeg ville justert til riktig mengde (slik at det dekker pastaen og gir passende konsistens).

Hvit saus burde gå bra i mikro hvis du jevner med maizenna i stedet for den vanlige hvit-saus-måten.

Karbonadedeig: Vi endte opp med å koke den i tomatsaus til pasta.

Gammel 17-01-08, 13:43   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre med karbonadedeigen som ligger i kjøleskapet, forresten? (Utenom å fryse den).

Kjøttpudding av noe slag, kanskje. Eller lag krydrede kjøttboller på trespyd og stek under grillen.

Jeg pleier å lage "kylling på pinne" ved å skjære kyllingfilet i tykke strimler og marinere i forskjellige sause, og så tre dem på tynne trespyd ("satay sticks" heter de jeg pleier å kjøpe) og grille i stekeovnen på full varme noen få minutter.

Ferdige fiskekaker og karbonader og slikt kan fint stekes/varmes i stekeovn.

Av tilbehør, så kan du tilberede couscous ved å bare helle over kokende vann (kokt i mikro eller med vannkoker) og la stå noen minutter, sjekk pakken.

Gammel 17-01-08, 13:44   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Jeg mente tomatsaus - sånn på boks - ikke tomater naturell. Det er gjerne nok vann væske i den, men jeg ville justert til riktig mengde (slik at det dekker pastaen og gir passende konsistens)..

Ok, det funker vel!

Karbonadedeig: Vi endte opp med å koke den i tomatsaus til pasta.

Det hørtes litt.. eh.. ekkelt ut?

Gammel 17-01-08, 13:45   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Du kan jo være sjikkeli gæærn å kjøpe frossent (bare for disse dagene).
Kyllingfileeter er godt å legge i en form sammen med litt grønnsaker (plommetomater, squash, auberginer, løk, hvitløk, rosmarin f.eks.) og bake det på 170-180 grader.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:45   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Du kan jo være sjikkeli gæærn å kjøpe frossent (bare for disse dagene).

Gammel 17-01-08, 13:46   #15
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg koker poteter og gulrøtter i ovnen, så setter jeg først på stekovnen på full styrke. Skreller og skjærer i skiver, har det i langpanne, og fyller på med kokt vann fra vannkokeren. Setter i ovnen og når det koker , setter jeg ned varmen til ca 200 grader.

Kyllingfilet i ovnen: salt og pepper på, legger filetene på rist og steker de på 200 gr i ca 30-35 min. Men det forutsetter at du har grillfunksjon på ovnen din.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 13:47   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Det hørtes litt.. eh.. ekkelt ut?

Ikke riktig så ekkelt som det høres ut ettersom karbonadedeig stekt i panne som regel også ender opp med å bli mer kokt enn stekt i løpet av stekeperioden pga. all væsken som frigjøres i løpet av prosessen (det var da jeg besluttet å prøve meg på det). Det var akkurat som vanlig, stekt karbonadedeig minus stekeskorpe.

Gammel 17-01-08, 15:45   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

...

Sist redigert av GinaK : 20-01-08 kl 00:12.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 16:08   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til både fiskegrateng og lasagne trenger man jo hvit saus da, så det må vel utgå.

Dolmio har begynt med hvit saus (kaller de det bechamelsaus tro?) på glass.

Gammel 17-01-08, 16:10   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://dolmio.no/Dolmio/en-GB/Dol+an...hite+Sauce.htm

Heter vel ikke det samme i Norge regner jeg med, men jeg har iallefall sett glasset på Meny.

Gammel 17-01-08, 16:23   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo mye man kan putte oppi et par ildfaste former. Kjøtt, fisk, grønnsaker enten blandet eller i hver sin form. Heller bare litt olje i bunnen, krydrer valgfritt og legger gjerne mange hvitløksbåter oppi og inni kjøtt og fisk.Oppskjærte poteter stekes jo fint også på samme måte pluss hvitløksbrød. Posesupper/andre poser går fint med vann fra vannkoker (tror jeg). Du kan også lage matmuffins, søk på oppskrifter her i forumet, veldig lett og greit å lage, jeg tar det ofte oppi en hel form istedenfor porsjonsformer. Jeg har jo sett at man får alt mulig ferdig nå også, sauser og poser og helt ferdige retter.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.