Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Observasjon på NAV

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 13:34   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Observasjon på NAV

Arbeidsledigheten i Norge er jo lav for tiden, men det er likevel vanskelig for en del med annen hudfarge/etnisk opprinnelse å få seg jobb, så vidt jeg har skjønt (særlig innenfor det yrket de opprinnelig er utdannet innenfor), og det er jo trist, synes jeg. Det kan også tenkes at etniske normenn har større nettverk å benytte seg av på egenhånd når de skal skaffe seg jobb, og derfor ikke trenger arbeidskontorets hjelp i like stor grad?
Jeg vet ikke hva mer jeg kan mene eller uttale meg om i forhold til denne observasjonen, annet enn at det kan jo ha vært en tilfeldighet. Eller går han der hver dag og ser det samme?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:41   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Kan jo være de hadde språkkurs for arbeidsledige i dag?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:45   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er så rart jeg at mange var utenlandsk.
Kanskje mange av dem ønsket hjelp til å finne seg en jobb?
Det er ikke lett for en person fra utlandet og som er mørk i huden og ikke helt snakker språket å få seg en jobb. Mange jobbsøkere med et utenlandsk navn blir jo aldri kallt inn til intervju engang. Selv ikke om de har en god utdanning.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:56   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Arbeidsledigheten i Norge er jo lav for tiden, men det er likevel vanskelig for en del med annen hudfarge/etnisk opprinnelse å få seg jobb, så vidt jeg har skjønt (særlig innenfor det yrket de opprinnelig er utdannet innenfor), og det er jo trist, synes jeg. Det kan også tenkes at etniske normenn har større nettverk å benytte seg av på egenhånd når de skal skaffe seg jobb, og derfor ikke trenger arbeidskontorets hjelp i like stor grad?
Jeg vet ikke hva mer jeg kan mene eller uttale meg om i forhold til denne observasjonen, annet enn at det kan jo ha vært en tilfeldighet. Eller går han der hver dag og ser det samme?

Dette var kun en enkeltobservasjon. Han var der et ærend i forbindelse med pappapermisjonen. Så det trenger ikke være slik hver dag. Likevel vil man jo gjøre seg en mening om hva man ser, selv om man ikke med sikkerhet kan vite hvorfor hvert enkelt menneske er der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.