Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 12:49   #21
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnerom i annen etasje enn foreldrene?

Vi har to soverom nede og ett oppe. Jeg liker det overhodet ikke, men det er nå engang slik. Heldigvis er barnerommene på bakkeplan og like ved utgangsdøren. I og med at barnerommet ikke er rett ved oss kommer ikke Lillebror til å flytte ned dit før tidligs ved ettårsalderen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 13:03   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må ha soverommene på samme plan, men kan godt ha oppholdsrom på et annet plan.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 13:09   #23
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vist i mindretall her, tre åringen har rom i underetasjen, har bodd der siden han var to-tre mnd. Vi bor i etasjen over. Når lillebror kommer skal han også ha rom nede. Brann er en farlig ting, men at man har barna i naborommet er ingen garanti for at det går bra. Brannvarslere på hvert rom er dog et krav. Å ha barna i toppetsajen der det er umulig å komme til utenfra uten stige hadde jeg hatt større betenkeligheter med. Mvh "vistnok" naiv mamma.

Gammel 14-01-08, 13:32   #24
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hypotetisk hvis jeg hadde ett hus med flere etasjer:

Jeg ville aldri hatt barna mine alene i 2 etasje, mens jeg selv sov lengre ned. Større barn godt over skolealder kunne jeg vurdert å ha boende i 1 etg. alene
Jeg ville ikke likt at barn skulle sovet i kjelleretasje alene heller, da med låste vinduer. Hvis jeg skulle bygd hus ville jeg hatt minst mulig soverom i kjeller, både mtp. inneklima og innbruddstyver.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 14:59   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vil ha barna våre i samme etasje som oss. Spesielt mannen min er opptatt av det. Der vi bodde før hadde vi to soverom i underetasje og ett i 2 etasje. Her vi bor nå skal vi lage 3 soverom i kjelleren og alle flytter ned når de er ferdige.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:01   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har soverommet vårt, og barnas i samme etasje.
Jeg ville ikke vært trygg om vi var i ulik etasje.. vi har tvstue vegg i vegg med soverommet, men har ingen problemer med at Hannah våkner pga det.
Dette er i 2.etg.

Vi har kjøkken/stue i 1.etg, så om vi har flere gjester er vi som regel der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 15:10   #27
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bygde hus i fjor vår og et av våre kriterier var å ha alle soverom i samme etasje - så da ble det sånn, da.

Gammel 14-01-08, 15:15   #28
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har to soverom oppe og ett nede. Nå sover vi alle oppe, men med tid og stunder flytter nok jeg og mannen ned. Vi bor i et lite rekkehus da, med åpne løsninger, så vi kommer til å høre ham godt, og det vil ta 2 sek å springe opp til ham.

Vedr. brann: Utfor soverommene oppe er det ei bod, og taket til boden går inntil et av soveromsvinduene. Det vil ikke være noe problem å hoppe opp på taket på boden og inn på soverommet og hente Mathias ut.

Gammel 14-01-08, 15:25   #29
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg ville ikke ha bekymret meg for om jeg hørte de små barna, det kan fikses med babycall. Det jeg derimot er livredd for er brann, derfor vil jeg ha barnas soverom i samme etage som foreldresoverommet.

Samme her.

Snoopy ligger nå på eget rom og vi må ha babycallen inne hos henne nå for å høre henne.Er vegg i vegg men har tykke vegger.

Gammel 20-01-08, 20:20   #30
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er kjekt å ha all soverom i samme etasje, men det har vi da ikke.
VI har 3 soverom oppe og 2 nede dermed går det ganske greit.
Det er kun eldstegutten vår som sover nede.
Rommet hans ligger ved siden av utgangsdøra nede. (kjeller)

Gammel 20-01-08, 20:41   #31
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har nettopp flyttet storesøster opp i annen etasje, men det er ikke høyt fra vinduet hennes og ned til bakken under.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:45   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ungene våre sover 2 etasjer under oss. Det er helt greit. De vet hvordan de skal komme seg ut vinduet, om det skulle være noe.

Jeg ville ikke hatt soverom i samme etasje som ungene. Det er så ugreit å bli "fersket". Nå hører vi dem når de kommer trampende opp trappen.

Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:46   #33
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Ungene våre sover 2 etasjer under oss. Det er helt greit. De vet hvordan de skal komme seg ut vinduet, om det skulle være noe.

Jeg ville ikke hatt soverom i samme etasje som ungene. Det er så ugreit å bli "fersket". Nå hører vi dem når de kommer trampende opp trappen.

Det tenker jeg også litt på når de blir større ...

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:56   #34
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Vi bygde for en tid siden og begge barna som da var 2 og 5 fikk soverom nede og vi hadde oppe. Det funker helt greit. I tillegg har de stor stue og boltre seg på nede.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:01   #35
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi sover på samme plan. Jeg foretrekker å ha det sånn. Storebror (9 år) sov nede en liten periode. Jeg likte det ikke. Jeg hørte han ikke godt nok. Nå sover alle oppe. Vi har 4 soverom oppe. 1 soverom nede.

Gammel 20-01-08, 21:03   #36
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Da vi bygde var det iallefall en ting som var uaktuelt. Vi ville ikke ha barnas soverom og lekerom/oppholdsrom rett over kjøkken og stue. Når de blir større og hopper og spretter er det greit å ha de på bakkeplan.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:23   #37
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det ville vært helt uaktuelt for meg så jeg ville forkastet det huset . Jeg ville kanskje klart det når ungene ble 10-12 år....

Enig med apan.

Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:49   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke noe problem med å ha barna i en annen etasje. Når det gjelder mindre barn kan "problemet" enkelt løses med en babycall. Jeg ser faktisk bare positive sider ved det, når jeg tenker meg om. Det er ufattelig deilig å ha barnerom / lekerom i en annen etasje enn feks stua, da det er veldig befriende å sende barna på rommet for å leke, så de voksne kan skravle i fred og fordragelse.

Gammel 20-01-08, 23:40   #39
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser ikke noe problem med å ha barna i en annen etasje. Når det gjelder mindre barn kan "problemet" enkelt løses med en babycall. Jeg ser faktisk bare positive sider ved det, når jeg tenker meg om. Det er ufattelig deilig å ha barnerom / lekerom i en annen etasje enn feks stua, da det er veldig befriende å sende barna på rommet for å leke, så de voksne kan skravle i fred og fordragelse.

Ja, det er befriende, helt enig. Men hva om det begynner å brenne? Det er skrekken min.

Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 12:58   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah våkner såpass ofte på natta - at jeg er glad jeg slipper å løpe flere etasjer

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.