Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Cherroxvær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-08, 16:53   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cherroxvær

eller hvordan være helt ute av stand til å ta det minste lille fnugg av noe som kanskje kan oppfattes som kritikk.

Her er det nå for tredje eller fjerde dag på rad pluss fire grader, sørpe, slaps og masse vann som det er utrolig gøy å leke i. I hvert fall hvis du er barnehagegutt sånn som guttene mine.

Da jeg skulle hente dem i dag var de skiftet fra innerst til ytterst og skoene var kliss våte. Jeg sa fra til ped. leder at jeg gjerne ville at guttene skulle få cherroxer på når forholdene er som nå. Jeg har sagt fra om dette flere ganger før også, så det er jo ikke som om de ikke vet at guttene har cherroxer. Følgende samtale utspilte seg:

Ped.leder: Det var ikke jeg som kledte på dem i dag så jeg visste ikke at de ikke hadde hatt cherroxer på.
Jeg: Nei, det vet jo ikke jeg noe om, men jeg sier fra til deg, jeg, så dere vet det alle sammen.
Ped.leder: Mitt barn bruker aldri cherrox. Han har Ecco Goretex-sko og er aldri våt på beina.
Jeg: Åja. Mine gutter har gode vintersko, men de er ikke vanntette i vannpytter, så jeg vil som sagt gjerne at de får cherroxene på nå når det er så mye sørpe ute.
Ped.leder: Forresten burde ingen bruke cherroxer. De er farlige. Vi hadde et foredrag her i fjor om det, men da var du kanskje ikke her... Hun sa at det eneste barna trengte var gummistøvler med ullsokker i og gode vintersko. Bena får ikke puste i cherroxer.
Jeg: Ja, nå har jo som sagt guttene gode vintersko og cherroxer til sånt vær som vi har nå. Gummistøvler er vel ikke akkurat så gode når det gjelder pusting de heller, hvis det er det om å gjøre. Så i morgen vil jeg at de får på cherroxene.
Ped.leder: Jeg skal sørge for å gi beskjed om det jeg. Så skal de få cherroxene på i morgen.
Jeg: Ja, det er fint.

Jeg ble helt matt. Slik jeg ser det burde samtalen ha bestått av de to siste linjene og ikke noe annet. Jeg kritiserte da ikke henne personlig for å ha tatt på feil sko, jeg bare fra til henne som ansvarlig leder og det i en vennlig tone som en påminnelse om at sånn vil jeg ha det. Hun gikk jo totalt i forsvar og skulle "ta" meg. Hva er det for slags reaksjon da?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 16:58   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cherroxvær

Dårlig samvittighet for at ungene var våte på beina kanskje?
man går lett i forsvar da.

Ellers var det en helt unødvendig utbrodering fra ped.leders side synes jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 16:59   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde flere slike samtaler da Prinsessa gikk i barnehage, men i Lillesøster sin barnehage er de mye flinkere til å ta foreldrenes ønsker til etterretning uten å skulle forsvare seg.

Jeg kan bli veeeeeldig muggen av å bli møtt på den måten.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:11   #4
Left
Passiv

Standard

Når du sier det slik så burde det jo ikke være så mye å si på det?
Skal de ha på Cherrox i sølevær, så skal de det.
Jeg driter vel i om sønnen hennes har gummistøvler og Goretex?
Det kunne hun sagt om du spurte om hun ville anbefale deg passende sko.
Makan.

Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 17:16   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Upassende kommentarer fra en styrer, synes jeg.

Dessuten opplever jeg at ingen av gore-tex-skoene til barna (Viking goretex og Ponny sympatex) har holdt mål på det verste regn-slapseværet i går,- så hun har ikke rett i at gore-tex er best til enhver tid.

Jeg synes bhg-personell skal respektere ønskene foreldrene har i forhold til påkledning uten å kommentere videre.

Gammel 14-01-08, 21:37   #6
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Det var da merkelig tale fra ped.lederen når barna dine hadde utstyret i orden. Mulig hun syntes hennes utstyr var så mye bedre og ville overbevise deg?

Jeg ville bare ha sagt noe ala dette: "Selvfølgelig skal de få på cherroxene i slikt vær. Beklger at vi ikke tok dem på idag"

Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 21:44   #7
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Akkurat når det gjelder sånne ting så har "kunden alltid rett" (foreldrene i dette tilfellet.
Hva hun måtte mene om cherroxer er jo ganske irrelevant så lenge det ikke skaper noe ekstraarbeid for dem? (Og da mener jeg i ekstraarbeid som at de f.eks må skifte klær på barna flere ganger enn nødvendig fordi foreldrene ikke har med rett utstyr)

Gammel 14-01-08, 21:54   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De hadde foredrag om at cherroxer er farlige? What?

Gammel 14-01-08, 22:05   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som ped.leder og som mamma, så kan jeg med hånden hardt på hjertet si at det verste jeg hører er unnskyldningen: "Jeg var ikke her, så jeg vet ikke...."

Det er ikke foreldrenes problem. Hvor uendelig mye mer konstruktivt er det ikke å si: "Jeg skal videreformidle det du sier, sånn at det ikke gjentar seg" eller "Jeg var ikke tilstede, men jeg skal finne ut hva som har skjedd og så kommer jeg tilbake til deg"

Og cherrox farlig?? Jaja, hadde de ikke bedre tema å ha foreldremøte på, så fri og bevare meg. :roll:

Gammel 14-01-08, 22:13   #10
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syntes det var unødvendig og upassende av ped.leder. Hun kunne bare sagt at i morgen skal vi ta på Cherrox.

Her i barnehagen hang det forøvrig lapp om at nå er det Cherrox-vær, husk å ta med Cherrox(ja, eller lignende skotøy). Vintersko er ikke holdbare i slikt slapsevær som det er her nå.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 22:33   #11
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, det hang jeg meg opp i også.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 01:53   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fått det med meg og vi er alltid på alt, så det må ha vært den gangen mannen min var der i fjor høst. Han har sikkert ikke tatt brydderiet med å videreformidle det til meg.

Jeg tror ped.lederen er av den mennesketypen som går helt i vranglås når det gjelder kritikk og alt som muligens, kanskje kan oppfattes som kritikk. Jeg var jo ikke ute etter en syndebukk. Det spiller ingen rolle for meg hvem som kledte på ungene og tok feil sko, det som var viktig for meg var å si fra til lederen som skal sørge for at informasjonen kommer til alle som bør ha den. Det er jo en grunn til at man velger å si fra til lederen og ikke til hvem som helst som står nærmest.

Ja, ja, bygones. De har ikke hatt våte sko etterpå. Så det nådde jo inn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 09:23   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror slik skyldes hormoner. evt veldig irrasjonelt tankemønster.

Gammel 16-01-08, 11:28   #14
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En ped.leder skal være ydmyk i slike sitasjoner
Dessuten så puster jo de "nye" termo-cherroxene fra Viking

Det eneste farlige med gamle cherroxer er at de er vanvittig harde og glatte under...

(hilsen ydmyk men bestemt ped.leder, som har både goretex og termocherrox til alle jentene sine)

Gammel 16-01-08, 11:42   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her mener jeg ped.leder var uproff på flere plan. Med mindre det er snakk om at foreldre vanskjøtter barna med ønsket påkledning bør hun holde fint kjeft og gjøre som kunden ønsker.

Gammel 17-01-08, 14:15   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mange rare folk her i verden. Hadde folk enda engasjert seg i viktige ting, på samme måte som de skal pille på andres valg, som i den store sammenheng er helt uvesentlig. En ped.leder bør vurdere sin slag med omhu. Det er bare så unødvendig, og så lite gjennomtenkt. Hva trodde hun at hun skulle oppnå, liksom?

Vi har også vintersko, støvler og cherrox (Viking Thermo) i barnehagen. I dag er det cherroxvær, og da er de andre bare til reserve. Heldigvis kan eldste min si fra selv, og mamma har stor autoritet der i gården. Men det er jo ikke så greit for de minste, der man må stole på at beskjeder når frem. Alternativt er jo at man fjerner fra plassen det man ikke vil skal bli brukt på spesielle dager.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 16:49   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Helt klart ikke rette måten å svare deg som mor på nei!
Jeg jobber i bhg selv, og det er ikke sånne svar vi gir til foreldrene i hvertfall.

Men hun kunne kanskje tipset deg om noen andre typer sko som er litt bedre.
Jeg bruker ikke cherrox på mine barn. Jeg mener at det er noe av det værste de får på beina. De er stive, de er glatte, og de puster ikke.

Mine bruker noen som heter Dock boot. De er laget i samme materiale som dykkerdrakter. De er myke, de puster, de er vantette og de er faktisk varme. Mannen i butikken mente at de fint kunne fungere som eneste sko på vinteren, men de har nå hvert sitt par med gore tex i tillegg.

Gammel 20-01-08, 16:58   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då hadde mange små bein på Sunnmøre og elles på Vestlandet vore ganske herpa. Her er det aldri GoreTex-vær, berre Cherrox-vær.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 18:14   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte cherrox, og det gikk bra med meg!

Gammel 21-01-08, 02:01   #20
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

at cherrox er farlig er vel kanskje å ta litt hardt i...

men det er ikke det beste skotyet for små barneføtter under utvikling, pga dårlig/manglende støtte for foten...
MEN dette er viktigst for de barna som "HAR" et eller annet med sine føtter; skeiv her eller der, plattfot og lignende. Har du en "frisk og problemfri" barnefot er du heldigvis ikke garantert å skader kun fordi du har brukt cherrox (eller gummistøvler)..

Selv har jeg valgt gore-tex til mine barn, og har aldri hatt problemer med at de lekker, med unntak av ett par, og da klagde jeg!! siden gore-tex har GARANTI!!! og sånt liker jeg! for da trenger barna mine faktisk bare et par sko til vintersesongen, og de bruker sine gore-tex som støvler om våren/høsten også!! siden de puster, så er det en forestilling vi voksne har at det er for varmt..

Jeg prøvde Viking joggesko med gore-tex til datra mi sist sommer, og vi var kjempefornøyde begge to!! vel og merke er hun 6 år, og hun skjønte at da kunne hun ikke vasse i de største dammene når hun brukte joggeskoa i regnvær! er nok litt annerledes med lillebror på 2, enn så lenge.

men noe jeg kunne tenkt meg å prøve, er Dock Boot, fåes kjøpt bl a på Eurosko, 299,- og cherrox-funskjon etter hva jeghar hørt...

Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.