Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullpysj

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 10:17   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Ullpysj

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

: peker opp:
Som jeg skrev så avhenger det av maskinen, men med en relativt ny en med godt, skånsomt ullprogram og ullvugge, og 30 grader/kaldt vann går det greit.
Det som dreper ullfibrene er varme og bevegelse sammen.
Man kan jo koke ammeinnlegg i ubehandlet ull foreks. så lenge man har de oppi kjelen i kaldt vann, lar det være oppi der hele veien gjennom oppvarming, koking, også nedkjøling til de er helt kalde igjen. Men man må ikke røre, for å si det slik
Så det viktigste nesten er at de ikke sentrifugeres, men vugges av ullvuggen.

Takk for svar! Da lærte jeg noe nytt i dag også. Da er plaggene straks litt mer brukervennlige synes jeg. Ikke for det, trøyene i ull/silke trenger ikke vaskes ofte.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.