Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva ville du kledd på en vilter barnehagegutt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 12:23   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du kledd på en vilter barnehagegutt?

Dress med bare strømpebukse og tynn genser under, evt. regntøy med noe litt tykkere under, ull feks.

Gammel 19-01-08, 17:20   #22
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Regntøy med ulldress under.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:22   #23
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Regntøy, med ull under.

Slik gjør vi det og.

Gammel 20-01-08, 01:33   #24
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her brukes det dress uansett vær. Regntøy har jeg ikke liggende i barnehagen vinterstid.

Gammel 20-01-08, 01:41   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regntøy med ull under.

Gammel 20-01-08, 01:45   #26
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I mitt nettliv har jeg lært at "reimaforeldre" vil ha dress alltid.

Så jeg hadde nok vurdert å bruke dress var jeg assistenten ut fra at det var det jeg forventet at du ville.

Selv hadde jeg nok valgt regntøy med ull under. Fordi barnehagen vår alltid velger regntøy har jeg valgt vekk reimadress.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 01:51   #27
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ville ikke reagert om ztjerna ble kledd på Reima i slikt vær. Vi (og barnehagen) bruker kun regntøy om det høljer ned. Ellers blir det kledd på dress.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 12:52   #28
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Reima dressen vil jeg de skal ta på barnet mitt. Regntøyet har jeg tatt med hjem.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:13   #29
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

kommer an på "utvalget" av dresser/nye og gamle i garderoben, for min del. sønnen min har arvet en Reima-tec dress etter storesøster, en sånn tynn vinterdress med fór, og den kan jeg bruke i sånt vær, fordi er godt brukt fra før, og jeg kan like godt bruke den "helt opp" og få valuta for pengene, og den holder vannet raimelig bra ute fremdeles, og puster bedre enn regntøy.

men hvis jeg ikke hadde hatt en godt brukt dress (reima eller troll el hva som helst ) hadde jeg selvsagt gått for regntøy med nødvendig ull/fleece under.

Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:53   #30
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Tja, som mor ville jeg valgt regntøy. Som barnehageansatt er jeg sannelig ikke helt sikker, dersom barnet hadde reima hadde jeg kanskje valgt det rett og slett fordi mange med reimadresser helst ser at det er disse som brukes, ellers ville jeg valgt regntøy.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 14:11   #31
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde kanskje valgt dressen, Reimadresser er vanntette.

Neste gang bør du kanskje ikke kjøpe lyseblå dress til storebror.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 14:16   #32
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg hadde kanskje valgt dressen, Reimadresser er vanntette.

Neste gang bør du kanskje ikke kjøpe lyseblå dress til storebror.

Nei det er i hvert fall helt sikkert at jeg ikke skal gjøre!
Men poenget mitt var ikke at han ble våt, men at dressen faktisk blir ødelagt av å bli brukt på sand/grus. Den vil ikke være vanntett særlig lenge. Den kan lappes, men å gjøre det annenvhver dag?

Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 14:19   #33
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nei det er i hvert fall helt sikkert at jeg ikke skal gjøre!
Men poenget mitt var ikke at han ble våt, men at dressen faktisk blir ødelagt av å bli brukt på sand/grus. Den vil ikke være vanntett særlig lenge. Den kan lappes, men å gjøre det annenvhver dag?

Det forstår jeg, jeg har hatt stor barnehagegutt, med grusete/sørpete uteområde, samt masse trær. Løsningen ble å ikke kjøpe Reima for å si det slik . Man må ha dress som tåler mer, som har kraftigere stoff, og som gjerne ikke er så dyrt. Det er surt å måtte kjøpe ny dress fordi det er en flenge på 40 cm :erfart:.

Vi trenger jo omtrent ikke dress her vi bor, for stort sett regner det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 16:56   #34
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ullundertøy, ulldress og regntøy virker mest fornuftig.

Selv om jeg i bhg til pompen har bedt de om å teste ut troll dressen litt skikkelig en gang. For å teste ut om den virkelig holder det den lover.

Jeg har fått "kjeft" fra "reima-mammar" menge ganger jeg.. For å ha satt på regnbukse utapå dressen. Tenkte det var for å spare den litt for grus og vask hver dag.

Til såpass store og aktive barn tror jeg uansett jeg ville valgt en dress som tåler litt mer enn reima

Gammel 20-01-08, 17:04   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt på dress og regnbukse jeg da.

Bortsett fra det ville jeg ikke hatt en dress hengende i barnehagen nå som ikke kan brukes på sand og grus, for det er jo det som ER været nå.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 17:50   #36
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Tja, som mor ville jeg valgt regntøy. Som barnehageansatt er jeg sannelig ikke helt sikker, dersom barnet hadde reima hadde jeg kanskje valgt det rett og slett fordi mange med reimadresser helst ser at det er disse som brukes, ellers ville jeg valgt regntøy.

Gammel 21-01-08, 18:38   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som eks-barnehageansatt og nåværende Reimamamma: jeg hadde tatt på dressen, om den var av et merke jeg visste var vanntett.

Vi har ikke regntøy til Mathias, kun Reimatec vår/høstdress, så han kan ikke kles på noe annet...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.