Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehoder

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 21:39   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjonstråd for oss som liker barneklær uten prinsessekroner og dødningehode

Takk for gode tips! Må titte mer på linker og tips etterhvert.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hva med Uno? Har ikke de noe barneklær?

Jøss, har de? Har ikke sett det i Norge iallefall.

Som jeg skrev i hovedinnlegget er jeg klar over at Lindex og andre kjeder fører klær med striper og farger. Poenget mitt er at jeg svært dårlig liker den ekstreme kjønnsdelingen av klærne i disse butikkene. At jenter favoriseres i forhold til mengde. At det knapt finnes felles klær for begge kjønn. Jenteavdelingen bugner av rødt, rosa, turkis og klare farger. Gutteavdelingene av blått, grønt, brunt og sort. Dersom en butikk hadde våget seg på mye unisex vil jeg gjerne høre om det, det var det som var mitt poeng. Hanna Andersson f.eks har serier for barn 0-3 år som er felles for gutter og jenter, og som finnes i minst en kjønnsnøytral farge. Polarn o pyret har også en del slike klær. Andre kjeder kjører gjerne enten eller. Det MÅ være blomster på jenteklærne, og det MÅ være traktorer på gutteklærne. Røde bodyer henger gjerne i jenteavdelingen, blå bodyer henger i gutteavdelingen.

Her er et eksempel på en unisex body fra PO.P av typen jeg sjelden finner i kjedebutikkene. Isåfall henger de i jenteavdelingen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.