|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kalendergaver
Beat me to it.
![]() |
#3 |
--
|
![]() Sv: KalendergaverJeg har kjøpt en del kalendergaver på www.alveslottet.no under Små skatter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kalendergaver:imponert: Jeg har ikke laget julekalender i løpet av mine år som mamma, og tror ikke jeg orker å starte med det heller :lat:
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: KalendergaverJeg lager aktivitetskalender. Jeg er ikke så glad i småting som roter rundt, men hvis det er noe skikkelig, så er jo det noe annet. Likevel, aktivitetskalender er tingen for store og små hos oss. Ikke noe stress, det er jo stort sett ting vi likevel gjør i adventstiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: KalendergaverJeg er begynt å handle inn. Litt forskjellig.
![]() |
#7 |
heimføing
|
![]() Sv: Kalendergaver:abonnere: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KalendergaverJeg kjøper godteri jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: KalendergaverMå bare abonere på denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: KalendergaverNå fikk jeg en idé som jeg ikke tror jeg skal bruke selv, men kanskje noen andre er interessert. Da Lillegutt var rundt to, laget jeg et lite album til ham, et sånt lite med plastlommer som man stikker bilder inn i, med bilder av alle i familien. Gjerne bilder av dem sammen med ham, hvis vi hadde det. Vi bor langt unna all familien vår, så han ser dem ikke så ofte, og jeg tenkte dette kunne være en fin måte å lære hvem alle var og bli bedre "kjent" med dem. De fleste nære familiemedlemmene var med på flere bilder, så han kunne kjenne dem igjen der, og så hadde vi også noen bilder av venner. Han var veldig glad i dette albumet og "leste" det i filler, og jeg tror faktisk det hadde litt å si for å lære ham at dette var folk som var del av vår familie og som spiller rolle, selv om han ikke så dem ofte.
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: KalendergaverSkilpadda: Tusen takk for påminnelsen! Har hatt store planer om å lage et slikt album selv - men har utsatt det til ztjerna ble større. Nå er han stor nok. Tror jeg skal laminere bildene, ta hull i de med hullemaskin og sette de sammen med tykk tråd slik at de tåler røff behandling og kos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KalendergaverJeg begynte en gang og må nok bare fortsette om ikke det skal bli ramaskrik. Men det er ørste gang jeg har handlet inn til to kalendere. Storesøster får masse strikker, spenner og annet dilldall. Hun er da en liten prinsessa (i følge henne selv er hun ekte prinsesse). Lillebror får deler til brio togbane og noen småbiler og litt sånt. Må kjøpe nye nissedrakter og luciakjole i år, så 13. desember vanker det en ny luciakjole til prinsessa og den dagen de skal ha nissefest i barnehagen henger det en ny nissedrakt til dem hver på kalenderen. Mangler 4 dager på lillebror sin, så det med mynter var smart. Får henge det på noen av de dagene storesøster er hos faren sin.
![]() |
#14 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: KalendergaverW ønsket seg veldig "sånn pakkekalender" og da har mamman ordnet det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KalendergaverDa er 72 små pakker i hus
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
Og vips var 22 kalendergaver innkjøpt. Genialt tips!
![]() |
#17 |
Pen. Så det så.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: KalendergaverVi skal nok også ha noen aktivitetslapper, men vi skal jo ha 72 gaver til sammen så det å få unna 22 i en fei var helt sjef!
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: KalendergaverJeg husker advendtskalenderen med stor glede fra jeg selv var liten - den fulgte meg på hybel og mens jeg bodde alene. Helt til jeg flyttet sammen med mannen faktisk - og han tok over |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|