Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kalendergaver

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 11:39   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Maximilla og Skilpadda: Finnes disse figurene på nett?

Beat me to it.

Og med det samme: Lego og den slags på nett?

Gammel 31-10-06, 11:51   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og med det samme: Lego og den slags på nett?

Det var legokalendere og sånn på lenken til Skilpadda.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:56   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt en del kalendergaver på www.alveslottet.no under Små skatter.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 12:02   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

:imponert: Jeg har ikke laget julekalender i løpet av mine år som mamma, og tror ikke jeg orker å starte med det heller :lat:

Har kjøpt den som følger barne-tv, og de har vært fornøyd med den.

Men ære være dere altså.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 19:26   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager aktivitetskalender. Jeg er ikke så glad i småting som roter rundt, men hvis det er noe skikkelig, så er jo det noe annet. Likevel, aktivitetskalender er tingen for store og små hos oss. Ikke noe stress, det er jo stort sett ting vi likevel gjør i adventstiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:44   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg er begynt å handle inn. Litt forskjellig.
Synes det er så koselig å forberede kalenderen.

Gammel 31-10-06, 23:58   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:abonnere:

Var på besøk hos en venninne idag, og hun hadde vært med mora si og sønnen på tjue i helga, mora skulle kjøpe kalendergaver til minste barnebarnet. Min venninne hadde holdt frem flotte sokker og truser, som forslag til kalendergaver.

Da kom det fra den tjueårige sønnen:
- Nei bestemor, kjøp noe artig, og ikke sånne kjedelige ting som sokker, det var det verste jeg visste å få i kalenderen min.

Da med ett skjønte min venninne hvorfor det hadde vært tidvis laber interesse for kalenderen da han var mindre

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 00:36   #8
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper godteri jeg.

Når det bare var til en så klarte jeg fint å ligge unna, men i fjor, når to skulle ha så ble det liksom så teit å bruke penger(det blir jo en del da) på 48 småting.

Jeg blander litt andre ting også, lapper med aktiviteter og så har kjøpt litt her og der på salg i høst(bl.annet julepynt). Men over halvparten blir en liten sjokoladebit.

Men all ære til dere .

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:30   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Må bare abonere på denne tråden.

Synes egentlig at tinkeliten er for liten til adventskalender enda, men harn har fått en veldig fin med nisser av tanta si - så vi må vel finne på noe å legge i den. Kanskje små bilder vi kan kikke på og snakke litt om. Heldigvis er det kun veldig små lommer som ikke rommer stort mer enn ca fire rosiner og et hårstrikk - men han bruker jo ikke det da. Tror heller ikke han skjønner så mye av aktivitetslapper enda.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:41   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg en idé som jeg ikke tror jeg skal bruke selv, men kanskje noen andre er interessert. Da Lillegutt var rundt to, laget jeg et lite album til ham, et sånt lite med plastlommer som man stikker bilder inn i, med bilder av alle i familien. Gjerne bilder av dem sammen med ham, hvis vi hadde det. Vi bor langt unna all familien vår, så han ser dem ikke så ofte, og jeg tenkte dette kunne være en fin måte å lære hvem alle var og bli bedre "kjent" med dem. De fleste nære familiemedlemmene var med på flere bilder, så han kunne kjenne dem igjen der, og så hadde vi også noen bilder av venner. Han var veldig glad i dette albumet og "leste" det i filler, og jeg tror faktisk det hadde litt å si for å lære ham at dette var folk som var del av vår familie og som spiller rolle, selv om han ikke så dem ofte.

Jeg kan tenke meg at dersom man f.eks. lager et "familietre" på et stort ark, så kan det være ett bilde hver dag i adventskalenderen - enten kan man lime på ett bilde hver dag, eller man kan lage luker man skal åpne og finne bilder bak. Eller man kan gjøre det enklere og dele ut ett bilde hver dag til å putte inn i et slikt lite album.

Gammel 01-11-06, 10:44   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Skilpadda: Tusen takk for påminnelsen! Har hatt store planer om å lage et slikt album selv - men har utsatt det til ztjerna ble større. Nå er han stor nok. Tror jeg skal laminere bildene, ta hull i de med hullemaskin og sette de sammen med tykk tråd slik at de tåler røff behandling og kos.

Kanskje jeg får det ferdig før jul tilogmed? Det er lov å håpe.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 10:47   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God ide Skilpadda!

Kanskje jeg skal lage noe slikt til poden!

Gammel 20-11-06, 14:40   #13
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg begynte en gang og må nok bare fortsette om ikke det skal bli ramaskrik. Men det er ørste gang jeg har handlet inn til to kalendere. Storesøster får masse strikker, spenner og annet dilldall. Hun er da en liten prinsessa (i følge henne selv er hun ekte prinsesse). Lillebror får deler til brio togbane og noen småbiler og litt sånt. Må kjøpe nye nissedrakter og luciakjole i år, så 13. desember vanker det en ny luciakjole til prinsessa og den dagen de skal ha nissefest i barnehagen henger det en ny nissedrakt til dem hver på kalenderen. Mangler 4 dager på lillebror sin, så det med mynter var smart. Får henge det på noen av de dagene storesøster er hos faren sin.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:41   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

W ønsket seg veldig "sånn pakkekalender" og da har mamman ordnet det.
Bla gjorde jeg som Nenne og bestilte en del gaver på www.alveslottet, de kom i postkassen i dag. Har ikke sett på de enda - må vente til ungene er i seng.
Ellers har jeg kjøpt malerpenseler, litt julepynt, julelys til å henge i vinduet på rommene, sko til dukkene, en bil osv. Pepperkakebaking, en kinotur osv, står også i planen.

Her var det jo mange tips.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:35   #15
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Da er 72 små pakker i hus

Gammel 31-10-06, 18:18   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg har kjøpt en del kalendergaver på www.alveslottet.no under Små skatter.

Og vips var 22 kalendergaver innkjøpt. Genialt tips!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 18:33   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men nå henger siden. Kanskje litt for mange FP'ere der inne.

Vi kommer til å lage 12 pakker og 12 lapper om ting vi skal gjøre.

Gammel 31-10-06, 18:42   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal nok også ha noen aktivitetslapper, men vi skal jo ha 72 gaver til sammen så det å få unna 22 i en fei var helt sjef!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:28   #19
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bestilte for noen uker siden, og nå så jeg at de hadde fått en del nye ting. Fikk varene 2 dager etter jeg bestilte også, supert!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:42   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker advendtskalenderen med stor glede fra jeg selv var liten - den fulgte meg på hybel og mens jeg bodde alene. Helt til jeg flyttet sammen med mannen faktisk - og han tok over Dette blir første året uten kalender for min del. Nå gleder jeg meg stort til å overføre tradisjonen til ztjerna. Vi har både dem mamma sydde til meg og den svigermor sydde til mannen å velge mellom.

Han er bare 15 måneder nå, og i år blir det nok små ting som poser med dyr delt opp, legoklosser, tørket frukt etc. I årene som kommer har jeg også store planer om lapper om ting vi skal gjøre. Bake kaker, gå på juleforestillinger, finne en pose leker og gi vekk, penger å gi vekk til noenandrennfrelsesarmeen etc.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.