Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 08:49   #61
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Ville du kjøpt / strikket rosa klær til gutten din?

Får man ikke rosa gutteklær nå da? Eller er den moten over for nå? Om han ønsket seg det hadde han kunne fått ett rosa plagg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:05   #62
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ville du kjøpt / strikket rosa klær til gutten din?

Ja, guri, det er da bare en farge.
Dog ser jeg helst at verken gutten eller jenta mi vil ha det, for jeg synes selv den fargen er heslig.
Så lenge jeg bestemmer blir det altså ikke det.
Men når ungene blir større og bestemmer selv så blir det opp til dem hva slags farger de vil ha på klærne sine ja.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 10:07   #63
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Kunne godt ha kjøpt et rosa plagg til han hvis det var det han ville ha, men spørs om jeg ville strikket ullklær i rosa.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 15:45   #64
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja lillebror har både t-skjorter, genser og finskjorte i rosa. Mer blir det nok også. Pappaen har flere rosa skjorter, og slips med rosa detaljer i. Mannfolka mine. Strikket noe i rosa hadde jeg nok ikke gjort, men i noen plagg synes jeg det er stilig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 15:48   #65
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ja, men ikke uten at han hadde bedt om det, jeg er ikke så glad i rosa og hadde ikke strikket rosa klær selv om jeg hadde en jente.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:07   #66
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville kjøpt, ikke strikket. Kan ikke strikke.
Jeg har faktisk kjøpt en rosa bukse til sønnen min. Den var så deilig og myk. Jeg synes ikke den var spesielt jentete?

Gammel 22-01-08, 17:36   #67
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri klart å finne en god grunn til å si nei til å kjøpe en bestemt farge.
Jeg strikker ikke, så det er ikke en aktuell problemstilling.

Forøvrig så synes jeg denne diskusjonen er ganske interessant, det belyser noe jeg egentlig aldri hadde tenkt over kunne vært et problem.
Så mye man skal ha meninger om når man får barn. *gleder seg til resten*

Gammel 22-01-08, 19:09   #68
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Ja lillebror har både t-skjorter, genser og finskjorte i rosa. Mer blir det nok også. Pappaen har flere rosa skjorter, og slips med rosa detaljer i. Mannfolka mine. Strikket noe i rosa hadde jeg nok ikke gjort, men i noen plagg synes jeg det er stilig.

Samme her. Begge gutta mine har rosa overdeler, men jeg hadde nok ikke kjøpt garn og strikket rosa ulltøy.

Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:58   #69
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Lilla derimot...

Gammel 23-01-08, 09:27   #70
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nå har ikke jeg gutt, så egentlig har jeg ikke det "problemet". Men, jeg har kjent litt etter, og jeg tror at jeg hadde nok ikke kjøpt noe rosa typisk jentetøy til sønnen min. Aldri i verden rosa gummistøvler. Er det derimot et plagg, som er for gutter, med rosa i så hadde jeg nok gjort det.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:32   #71
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Trolljenta25;787867 Aldri i verden rosa gummistøvler. [/quote]

Er det fordi du er redd for mobbing, fordi du er redd sønnen din skal bli homo, eller for at du generelt mener at rosa støvler er roten til alt ondt?

:vet ikke:

Hvorfor skal ikke barna få velge farge?

Gammel 23-01-08, 10:35   #72
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Javisst. Når man har endret antallet ullgensere man skal ha på Sparkjøp, går nemlig fargen tilbake til default; cerise. På denne måten lærer Dragen hva Cerise betyr, og Lillebror blir den lykkelige eier av tre knallrosa ullgensere.

Ellers signerer jeg Kasia.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:24   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Javisst. Når man har endret antallet ullgensere man skal ha på Sparkjøp, går nemlig fargen tilbake til default; cerise. På denne måten lærer Dragen hva Cerise betyr, og Lillebror blir den lykkelige eier av tre knallrosa ullgensere.

Gammel 23-01-08, 11:27   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I teorien er det selvsagt ikke noe problem. Det er jo bare en FARGE!

I praksis derimot så har jeg måttet innse at jeg er 100% sosialisert til å synes at rosa er pusete og feminint og jentete og helt feil på gutter. Jeg ble helt overrasket over min egen reaksjon da vi var tom for pysjer til Lillemann, og jeg måtte finne frem en avlagt rosa plysjsak med rysjer fra mellomsøster. Det så bare helt corny ut, med den lille veldig MANDIGE babyen min, med kraftige kjaker og brei over bringa som han er, i rosa plysj! Baby in drag, liksom!

Baby in drag.
Men jeg kjenner at jeg kan signere det du skriver her. Jeg føler det også sånn, selv om det bare er en farge. Ellers er jeg overrasket over hvor mange voksne som hater rosa, jeg elsker fargen.

Gammel 23-01-08, 11:45   #75
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns rosa er en stygg farge, men hadde kjøpt rosa klær (og støvler) til en gutt som ønsket seg det. Jeg hadde nok ikke strikket noe rosa til ham.

Gammel 23-01-08, 11:54   #76
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ellers er jeg overrasket over hvor mange voksne som hater rosa, jeg elsker fargen.

Jeg også. Har rosa veske til Mac'n min, rosa kåpe, rosa gensere, rosa finkjole, rosa post-it-lapper, rosa sminkeveske, et.c.

Rosa på jenter/ damer = feminint, synes jeg. Kan fungere på gutter/menn, som nevnt, men på kvinner/jenter er det en feminin farge. Tror det ligger noe symbolsk i rosa, som alle ikke takler helt - enda. Noen vil sikkert mene deres troverdighet ville bli svekket, om de kledte seg i rosa. Jeg er ikke redd for å utfordre den biten.

Gammel 23-01-08, 11:56   #77
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt / strikket rosa klær til gutten din?

Ja, så klart. Plutten har svært selvvalgte lys rosalilla vinterstøvler med sølvblomster, og sjokkrosa for. Men det blir ikke så mye rosa, for yndlingsfargen er lilla.

Gammel 23-01-08, 12:14   #78
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I teorien er det selvsagt ikke noe problem. Det er jo bare en FARGE!

I praksis derimot så har jeg måttet innse at jeg er 100% sosialisert til å synes at rosa er pusete og feminint og jentete og helt feil på gutter. Jeg ble helt overrasket over min egen reaksjon da vi var tom for pysjer til Lillemann, og jeg måtte finne frem en avlagt rosa plysjsak med rysjer fra mellomsøster. Det så bare helt corny ut, med den lille veldig MANDIGE babyen min, med kraftige kjaker og brei over bringa som han er, i rosa plysj! Baby in drag, liksom!

Jeg signerer Polyanna. Rosa er bare en farge, men jeg har ikke kledd noen av guttebabyene mine i det. Det ville ikke en gang ha sett rart ut, ettersom de begge var (er) ganske "jentete".

Jentebabyen min, hun hadde rosa.

Men nå, når de kan velge sjøl, da hadde jeg både kjøpt og strikket i rosa dersom de ønsket seg det.

Gammel 23-01-08, 12:30   #79
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt rosa T-shirt og skjorte til sønnen min. Han er kjempefin i rosa . Mannen er også veldig kjekk i skjorter som har rosa detaljer.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:50   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok høyere terskel for å bruke utpregede jenteklær, altså med prinsesser og rysjer og whatsnot, enn farger. Og kjoler. Kjoler ville jeg ikke brukt på gutt.

Dvs. Sneipen går stadig vekk i pappas gensre og leker at det er kjoler. :frigjort:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.