|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarte merker på huden under gullringerJeg har hørt det samme som AZI, at det ikke er rent gull hvis det sverter av farge av gullsmykker.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Svarte merker på huden under gullringer
Rent gull er det jo uansett ikke. Man lager ikke smykker av rent gull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
Hvitt gull er vel gull iblandet nikkel for å gi fargen, eller? Rødt gull er vel gull iblandet kobber?
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Hvitt gull er en legering av gull og/eller sølv, nikkel og palladium. Fargen kommer også av palladium og sølv, så vidt jeg har skjønt.
Rent gull er vel ikke flytende? I alle fall ikke nødvendigvis. :tenker på vasking av gull: (Eller er det meg som er lurt av Hollywood-filmer igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
Kommer an på temperaturen vel!
![]() |
![]() |
#6 |
Come what may...
|
Godt mulig det er nikkel i noen av hvittgull da. Men tror ikke at det er nikkel i alle hvit gullet. Rødgull har jeg ikke sett. Utenom 21/22(?)karatgull da, den er rødlig og svært myk. Moren og søsteren min har gulldilla. Dem har alt mulig gullsmykker. Moren min har en ren gull stort smykke. Den må ha ramme av 18 karat gull rundt. Hvis ikke så går den i smådeler.
![]() |
|
|