Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Temperatur i boligen din?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Temperatur!
Ca 19-20 20 13,16%
Ca 20-21 40 26,32%
Ca 21-22 42 27,63%
Ca 22-23 34 22,37%
Ca 23-24 8 5,26%
Over 24 7 4,61%
Annet. 1 0,66%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 08:48   #61
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Temperatur i boligen din?

Varmepumpa står på 23, den er i stua. Det er den som varmer opp hele hovedetasjen, så på kjøkkenet er det 18-19 grader. Soverommene holder mellom 5-15 grader, badet er sikkert 24 i alle fall. Alle soverommene er i andre etasje, så der varmer vi ikke ekstra. Kjelleren har vi heller ikke varme i, der er det vel 10-15 grader, tenker jeg. Og to siste månedene brukte vi 5000 kilowattimer!!! Men kaldere kan jeg ikke ha det, jeg fryser nok som det er.

Gammel 18-01-08, 11:04   #62
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ligger for tiden rundt 22-23 grader, og det er altfor varmt synes jeg. Og enda bruker vi ikke oppvarming i stua/kjøkkenet i det hele tatt, all varmen kommer fra TV, bærbar PC, lamper, komfyr, og god isolering. (vi brukte panelovnen -1 stk på 35 kvm- da det var minus 6-10 grader før jul).
Vi skal forhåpentligvis snart bytte ut den 300 watts up-lighten vi har, og heller ha spotter med sparepærer, eller annen lampe med sparebelysning i taket, men vi må bare bli enige først om hva vi vil ha...
I andre etasje ligger temepraturen på rundt 19 grader på soverommene når de er i bruk, og sikkert en god del mer på badet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 14:45   #63
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her hjemme er det ca 24-25 grader,ellers er det ukoselig.

jajajaja...jeg vet. spare på strømmen,lite miljøvennlig .... osv

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 14:49   #64
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

22-23 kanskje. Temp. måleren står i kjøkken vinduet så det er nok litt varmere en de 20 gradene den viser.
Varierer litt, om sommeren på sol dager er det ofte 26-27 det blir for varmt.
Men jeg liker å ha det varmt inne, blir det ned mot 20 grader sitter jeg inntullet i teppe.

Signerer denne. Det står stort sett 20-21 på temp.måleren, men det er nok litt varmere. Jeg er en frysepinne.

Gammel 21-01-08, 19:11   #65
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Her hjemme er det ca 24-25 grader,ellers er det ukoselig.

Åh, jeg kjenner jeg blir svett, trøtt og svimmel bare ved tanken. Med slike temperaturer vil jeg også ha en liten bris, hengekøye og kald pils.

Gammel 21-01-08, 19:25   #66
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

18-19 grader sånn til vanlig her hos oss . Det er ofte kaldere i huset når jeg kommer hjem fra jobb og får igang vedovnen. Vi har fyr på peisen om kvelden da.
Kaldere på soverommene.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 19:27   #67
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ca 27. Vi sliter med å holde tempen nede.

27 grader?! Det er nesten 10 grader mer enn hos oss det. Er ikke det uhorvelig varmt?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 09:19   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillemann blir veldig dårlig av varme. Allerhelst budrde vi ha en innetemperatur på ca 17 grader, noe vi hadde en stund pga en feil. Jøye så fin Lillemann var en stund da. Men 17 grader er noe for kalt for de tre andre i familien, så vi har endt på et kompromiss som ligger på rundt 20 grader.

Gammel 24-01-08, 10:14   #69
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Akkurat nå er det 25,3 i stua.. syns det er herlig jeg

soverommet må være kaldt å badet varmt...(28ca)

Gammel 24-01-08, 12:16   #70
Margareth
Lattermild "tøysetante"

Margareth er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Jeg bruker ikke noen form for varmovn, medmindre det blir -20 og kulda virkelig kryper inn av veggene. Har naboer tett innpå meg i tre retninger og føler at det er varmt nok som det er. Alike vel er jeg aldri under tyve grader. Jeg har en skikkelig utluftning hver dag og alikevel blir det ikke kaldt. Jeg bor i en bra leilighet!

Emneord
boligtemperatur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.