Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-06, 22:40   #11
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Nå sitter jeg her voksne mannen og ler så jeg griner. Stakkars Heiko ser på meg som om jeg er splitter pine gal.

Jeg må vel legge til et par jeg og. Ber om overbærenhet for skrivefeil, det er ikke lett og skrive touch med tårer i øynene.

I studietiden greide jeg faktisk i ren distraksjon og legge en grandiosa i ovnen i esken. Ingen suksess.

Jeg gikk fra og ha abolutt null interesse for mat til å bli skikkelig matfreak i tjueårene. Ikke det at det betydde at det ble slutt på tabbene, jeg tabbet meg bare ut med mer avanserte matretter.....

Vi hadde samboers bror m/sambo på besøk nordfra og det var meget hyggelig. Langt, langt ut på kvelden fant vi ut at og lage hjemmelagde Strawberry Margeritas ville være tingen. Og det var det jo. Helt til jeg et sted i den tredje eller fjerde blenderen glemte den detaljen og sette på lokket når det skulle mikses. Splash.

Min siste klassiker har egentlig ikke noe med selve maten og gjøre men kan tjene til advarsel for alle stressede hobbykokker. Vi hadde igjen store deler av slekta til Heiko på besøk og vi hadde bestemt oss for å lage litt tapasinspirerte greier. Maten ble nydelig den, men jeg hadde feilberegnet litt på tiden så vi var litt sent ute. Det siste jeg skulle lage var noen grillede kyllinglår som hadde ligget i marinade i noen timer. Folk var sultne, jeg var stresset og følte at nå var vi snart i mål. Jeg har en genial Scanpan grillpanne som rett og slett er en dobbel bunn, altså som to panner ved siden av hverandre. Ikke noe håndtak eller noe, bare selve bunnen. Med en slik kan du grillsteke omtrent en halv okse i slengen, men den er tung. Jeg fyrte opp og tenkte at mens dette griller så skal jeg jammen prøve og rydde litt så jeg skyller av en del boller og kar som vi har brukt i matlagingen og hiver i oppvaskmaskinen. Av en eller annen idiotisk grunn gjør jeg dette med grillvotten på venstrehånden så den blir god og bløt. Når jeg så er ferdig med å grille kyllingen og har lagt den på fat så skal jeg bare hive grillpannen over i oppvaskkummen og skylle kjapt av den. La meg si det slik. Tung grillpanne + ekstremt høy temperatur + våt gryteklut = smerter av en annen verden. Jeg mister grillpannen i gulvet og spruter glovarmt fett over halve kjøkkengulvet, svir av meg omtrent halve venstrehånden og sitter hele den (ellers veldig hyggelige) familiemiddagen med venstrehånden i ispose. Kunne ikke bruke hånden på en uke

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.