|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva slags sykkel til jente 8 år?Hva slags sykkel bør ei jente på 8 år ha? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Det beste er vel å gå i en sportsbutikk å prøve. Kanskje ikke store sykkelutvalget i butikkene akkurat nå men. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Jeg tipper jenta har noen meninger selv, ellers prøv og spørr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Ta henne med og prøv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Enig med de over, men vil bare legge til at det stort sett er bedre for barna å vokse fra en sykkel, enn å vokse til en sykkel. (det samme gjelder for ski forøvrig) Så kjøp den størrelsen som passer henne våren/sommeren når hun faktisk skal bruke den.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?20" er nok riktg for henne, med mindre hun er veldig lang for alderen. |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Jeg må pressisere at jeg ikke syntes barnets mening skal ha noe å si. En på åtte er nok mer opptatt av farge og design enn sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Det kommer an på lengden. Vi kjøpte 20" sykkel til storesøster til åtteårsdagen. Hun var da c. 125 cm. Da hadde hun hatt en 12" fra hun var fem til seks og en 16" fra hun var seks til åtte.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Det er jo også forskjell på sykkelens form som spiller inn - de senere årene har flre 24" sykler fått såpass lavt innsteg at noen barn går rett fra 16" til 24". Da er det viktig at barnet er såpass god til å sykle at det virkelig har god kontroll. |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?
Sykkelen er jo like lang fordet da. Fasongen varierer nok ikke SÅ mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Snart åtteåringen vår får ny sykkel til bursdagen sin i år, men det eneste vi vet om sykkelen vi kommer til å kjøpe, er at den skal ha flere enn tre gir. Det har den nåværende sykkelen hennes, og det har hemmet henne når hun har vært på sykkeltur med oss, som begge har 28 gir på våre sykler. Jeg håper også å finne en sykkel som er betraktelig lettere enn det droget hun har nå. Vi kommer ikke til å kjøpe sykkel før i mai, så vi har ikke begynt å sondere terrenget enda; bare gjort oss noen tanker om hva vi ikke vil ha denne gangen.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?
Jeg tror du misforstår meg. Jeg er ikke tilhenger av at små jenter skal vingle rundt på for store sykler. Men når du har en sykkel med lavt innsteg kan man senke setet og ungen kan godt beherske en slik sykkel. Imidlertid har en slik sykkel ofte flere gir og større hjul gir større fart, så selv om barnet "fysisk" sett kan sykle på en slik sykkel, så må det også være erfarent nok til det. |
![]() |
![]() |
#19 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Dette er også en flott sykkel
![]() |
#20 |
lykkelig
|
![]() Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?Vår mellomste har en 20". Hun fikk den i fjor vår da hun var 6,5 år gammel. Hun har syklet mye og har veldig god kontroll på syklingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|