Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

I lys av Maribos ullpysjtråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Bruker du ull på ditt gull?
Ja bruker alle typer ull på mitt gull. 98 89,09%
Ja,men kun ubehandla ull 4 3,64%
Ull er noko forbanna tull! 1 0,91%
Bruker ikkje ull på mitt gull pga eksem/allergi etc 7 6,36%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 23:27   #40
TBM
Passiv

Standard

Sv: I lys av Maribos ullpysjtråd

Jeg er veldig for ull og likevel er det slik med ungene mine at de nok hadde levd veldig godt uten et eneste ullplagg. Ullgensere og ullbukser har de hat opp gjennom årene, men i dag bruker de like gjerne fleece. Innerst mot kroppen har de Devolds dobbel (Linus i svingen - varianten, alle på Lillehammer går i det etter at de hadde storsalg av det på de store skimessene i fjor vår...).

Men i lange perioder går de godt med bomullsgensere innerst også. Spesielt gutta er veldig glad i t-skjorter innerst og så gensere utenpå der igjen. Storesøster har aldri ull innerst, bortsett fra et devold-sett på turdagene.

Vi har aldri hatt noe problem med kalde unger - de bruker som oftest to-tre lag under dressen. To om det er kun noen få minus, tre lag om det er ned mot minus 10. Fra 10 minus og kaldere er jeg påpasselig med ullklær og god kvalitet på varmelagene.

De bruker alltid Trysilsokker. Et par i Kamikskoene fungerer kjempebra! To par i skisko.

Unntaket vårt er minstemann som antageligvis kunne gått rundt med shorts og t-skjorte under utedressen i ti minus. Ihvertfall når han leker...

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.