Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

SOS! Har du en god anti-rynkekrem du vil anbefale?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 15:08   #1
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

SOS! Har du en god anti-rynkekrem du vil anbefale?

Til min store skrekk har jeg oppdaget mine første rynker. Det som før var yndige smilehull er nå i ferd med å bli dype furer! Jeg skal da ikke påberope meg å ha vært helt glatt fra før heller; jeg har en dyp fure i panna, men den er liksom en del av meg ettersom jeg nok kan sies å være en grubler av natur (mannen min kaller det "bekymringsrynken" min...).Men nå har det altså kommet rynker andre steder også.

Har du noen gode produktråd som kan hjelpe med å hindre denne prosessen, tas de i mot med stor takk.

Gammel 30-01-08, 15:11   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SOS! Har du en god anti-rynkekrem du vil anbefale?

Det heter ikke rynker, det heter faktisk fine linjer.

Clarins er jeg kjempe fornøyd med og vil anbefale videre!

Gammel 30-01-08, 15:54   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går så jeg Estee Lauder Day War Plus komme på førsteplass over ting som faktisk funker på dette "tør-å-stille-opp-på-nakenbilder"-programmet på TVNorge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:30   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker a vitaminsyre (resept) og akkurat nå estee lauder over der, en krem som står at den er god mot feks forandringer i været osv. En som gir god fukt ihvertfall. Bytter kremer fordi jeg synes at etter en stund mettes huden og gir ikke det jeg trenger lenger. Til slutt tar jeg alltid uten unntak solfaktor 30 eller 50 over.
Jeg ser på min hud vs. mange andre på 35 og jeg er overbevist at dette har forebygget. Har brukt dette i 5 år men med opphold i to svangerskap. Bruker a vitaminsyre som underlag ca 4 ganger i uken som en kur.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:39   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan får man a-vitaminsyre på respet mot rynker? Hvordan funker det?

Gammel 31-01-08, 16:49   #6
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvordan får man a-vitaminsyre på respet mot rynker? Hvordan funker det?

Jeg har kjøpt den på apotek i mexico. Men det er veldig viktig å være godt informert før man bruker den. De første gangene kan man blir rød og flasse litt før huden blir tilvendt. Man må også bruke veldig høy solfaktor året rundt uten unntak siden huden blir veldig lyssensitiv. Du skal heller aldri peele huden, da denne gjør det for deg. Du skal ikke bruke den hvis gravid eller ammer.
Hvis du er interessert ta det opp med legen din neste gang du er der. Brukes vanligvis til pigmentflekker, solskader eller acne.

Gammel 31-01-08, 17:08   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ah, takk for info! Det hørtes litt for skummelt ut for meg.

Gammel 31-01-08, 17:22   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har kjøpt den på apotek i mexico. Men det er veldig viktig å være godt informert før man bruker den. De første gangene kan man blir rød og flasse litt før huden blir tilvendt. Man må også bruke veldig høy solfaktor året rundt uten unntak siden huden blir veldig lyssensitiv. Du skal heller aldri peele huden, da denne gjør det for deg. Du skal ikke bruke den hvis gravid eller ammer.
Hvis du er interessert ta det opp med legen din neste gang du er der. Brukes vanligvis til pigmentflekker, solskader eller acne.

Hva heter vidunderet?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 18:38   #9
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hva heter vidunderet?

I Norge heter den Aberela. Jeg har kjøpt Retin-A 0.025 (svakere enn aberela)

Sist redigert av Trulte : 03-02-08 kl 17:58.
Gammel 31-01-08, 21:04   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Et godt tips er å gå til hudlege for vurdering. Man skal ikke bruke dette bare på måfå. Jeg bruker Differin på resept fra hudlege, pluss tetracycliner som jeg har pause fra nå og det er svakere, men med samme "bivirkninger". Min lege vil ikke sette meg på A-vitaminsyre fordi han synes ikke mitt problem er så stort at jeg burde utsette meg for det før det virkelig er nødvendig. Altså, at dette andre ikke fungerer slik det skal. Mener han sa at man ikke kunne bli gravid på to år etterpå, men det mulig at det ikke er så lenge.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 13:20   #11
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Et godt tips er å gå til hudlege for vurdering. Man skal ikke bruke dette bare på måfå. Jeg bruker Differin på resept fra hudlege, pluss tetracycliner som jeg har pause fra nå og det er svakere, men med samme "bivirkninger". Min lege vil ikke sette meg på A-vitaminsyre fordi han synes ikke mitt problem er så stort at jeg burde utsette meg for det før det virkelig er nødvendig. Altså, at dette andre ikke fungerer slik det skal. Mener han sa at man ikke kunne bli gravid på to år etterpå, men det mulig at det ikke er så lenge.

Det er fare for fosterskade om man bruker a vitaminsyre som tabletter. Det er ikke målt forhøyet a vitamin i kroppen ved smøring av krem på kroppen, men man anbefaler likevel å ikke bruke dette under graviditet for sikkerhetsskyld.

Gammel 01-02-08, 13:25   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får dere dette for å forebygge rynker, altså, eller er det andre årsaker? (Dere trenger selvfølgelig ikke svare på hva.) Jeg synes det høres skummelt ut, men så er jeg også litt pinglete på dette feltet. Etter råd fra hudpleier bruker jeg ikke anti-rynkekremer i det hele tatt.

Gammel 01-02-08, 13:27   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det er fare for fosterskade om man bruker a vitaminsyre som tabletter. Det er ikke målt forhøyet a vitamin i kroppen ved smøring av krem på kroppen, men man anbefaler likevel å ikke bruke dette under graviditet for sikkerhetsskyld.

Ved tablettbruk, både tetracycliner og a-vitamin, skal man vel ikke bli gravid i en viss periode etter man har sluttet på dem, det er lengre periode ved sistnevnte. Ved krem er risikoen mindre.
Elinblu, jeg bruker det pga hudproblemer, ikke pga rynker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.