|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Live and let live
|
Sv: Vask av ullDere som vasker nøstebarnull: Vasker dere forskjellige farger sammen?
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vask av ull
Slik gjør jeg det også, med unntak av Nøstbran ullfleece, den må ikke under noen omstendigheter i vaskemaskinen. Jeg fikk en forklaring på hvorfor av Nøstebarn, som jeg ikke husker godt nok til å å gjengi |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hertuginne
|
Sv: Vask av ullDersom du velger å prøve Nøstebarnulla i maskinen så prøv med et plagg først. Går det fint så går alt fint.
|
|
|
#24 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Vask av ull
Javel. :ekkel: Jeg for min del tror absolutt det er lanolin igjen i ulla vår på tross av miloen.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Hm, vi vasker ullfleecen i vaskemaskin vi? Det kan nok hende at vaskemaskinen sliter mer på fleecen, slik at den blir tynnere noe steder, men de ullfleeceplaggene vi har og har hatt er typ luer og ulldresser som ikke har blitt vasket så veldig ofte uansett.
|
|
|
#27 |
|
saftig
|
Sv: Vask av ullMin vaskemaskin er syv år gammel og har ikke ullvugge. Tror jeg. Men den har noe som heter ull håndvask, men jeg har alltid brukt ull 30. Kanskje jeg skulle prøve håndvaskeprogrammet neste gang.
|
|
|
#30 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Ikke jeg heller. Jeg tror ikke jeg har ambisjoner om å anskaffe det heller - det vil komplisere hele klesvasksystemet vårt. :enkel:
|
|
|
#31 |
|
saftig
|
Jeg må si jeg er litt impånert over at dere ikke eier hvite klær for å lette klessorteringen?
|
|
|
#33 |
|
Hertuginne
|
Å neida, den eneste nøstebarnullen vi har er nøstebarnteppet, som vi bruker masse, og en pysjamas vi fikk i gave som er alt for liten nå. Jeg bruker bare behandlet ull, og det holder i massevis for mine unger.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Vask av ullJeg bruker sitronsåpe på alle flekker, før vask. Vasker ulla i maskin, med milo (uten parfyme), på 40 grader. Dette er den giftige utgaven ull, den med plast.
|
|
|
#36 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Nesten sånn. Hvitt undertøy er ble effektivt luket ut fra klesskapet en gang på 90-tallet og har ikke vært savnet (og er bannlyst med tanke på klessortering - barnet har f.eks. aldri hatt hvite bodyer). Hvite klær har aldri vært et tema (bortsett fra hvit bunadsskjorte).
|
|
|
#38 |
|
saftig
|
Jeg elsker hvitt! Hvite gensre, hvite skjorter og hvite truser. Det ser rent og delikat ut. Det eneste hvite som forsvant ut av heimen på nittitallet var hvite tennissokker med striper.
|
|
|
#39 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kunne vel laget en mønstret kombinasjon, så det ikke ble så mye sortering av klesvasken.
|
|
|
#40 |
|
saftig
|
Mørke klær kamuflerer vel banan. Eller så er det jo bare å kle opp arvingen i kamoklær.
|
![]() |
| Emneord |
| nøstebarnull, ullvask |
|
|