|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Come what may...
|
![]() Sv: Finnes det en miljømerket sjampo?
Ja det er greit nok at man må ta disse med klype salt.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
For det første, jeg tror grunnen til at vi har hudproblemer, allergier og kreft nå er et adskillig mer sammensatt problem enn hva som er i hudkremene våre.
![]() |
#3 |
Come what may...
|
Det er rart at du nevner det. Når du feks bader, dusjer i varmt vann. Åpner faktisk porene seg. Og dermed lettere for å få inn alt mulig dritt i fra kremer og shampoo ol. inn i blodet rett og slett inn i kroppen. Bruker man dårlig produkter kan man fint risikere at huden reagerer ved å klø, irritasjon, allergi osv. Mange som ikke tåler parfyme, og dermed gir det faktisk hudproblemer og allergiutslett.
![]() |
#4 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg får ikkje prikka deg meir i dag, Glitter. Eg får heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Dette er jeg helt enig i (selv om jeg personlig ikke er noe fan av Grønn hverdag heller). Det er dessuten forskjell på tilsatt "parfyme" og det å ha innholdstoffer som avgir dufter (eks oljer, ekstrakter osv).
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er ikke så lett å skille mellom oljer som avgir dufter, ekstrakter og parfyme. Parfyme er jo ofte oljer eller ekstrakter som avgir dufter. Om de er aldri så naturlige og økologiske kan de like fullt ha negative effekter. Det er jo nettopp på dette punktet Weleda har fått en del kritikk fordi de putter oppi ganske så mange duftstoffer i produktene sine. Mange av duftene er helt unødvendige. I noen produkter er listen lang. Hvis man ser nøye på listen er en del av ekstraktene de bruker nøyaktig de samme som en del andre produkter bruker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Joa, men noen innholdstoffer med egenskaper som er viktige/riktige for ulike kosmetiske produkters egenskaper, har også en duft. Og da synes jeg utgangspunktet for å bli klistra opp på en negativ-liste er litt feil.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Finnes det en miljømerket sjampo?Enn Jason? Er ikke de ganske kurrante på lite tilsetningsstoffer?
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Her bruker vi både neutral shampo og vaskemidler. Faktisk den eneste shampoen til nå som håret mitt ikke blir fett igjen med en gang av! (Jeg har prøvd MANGE ulike typer altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Problemet med Weleda, Dr. Hauschka og andre merker er at de har så utrolig mange ulike eteriske oljer i produktene. Noen av disse blir på innholdsfortegnelsene klart listet opp som parfymestoffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|