Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lasagne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-06, 20:09   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lasagne

Min gjennomprøvde og kjempegode lasagne:

1 finhakket løk og et fedd hvitløk blankes i litt olje/smør
400 gram karbonadedeig brunes og blandes med løken
Finhakket gulrot og stangselleri has i
1 boks hakket tomat, gjerne av typen med urter i
1 boks (bruk den tomme tomatboksen) kaldt vann fra springen
1/2 glass tomatpurre
Krydder, jeg bruker masse grovkvernet svartpepper, oregano og basilikum. Avogtil tilsetter jeg litt Helios buljong også for mer smak.
Smak til med litt skviset sitron og en klype sukker til slutt

Tomatsausen blir nydeligere og nydeligere jo lenger den får koke. Hvis jeg har ca en halvtime til rådighet for småputring av sausen, bruker jeg en boks vann, har jeg en time bruker jeg to bokser vann.

Ostesaus:
50 gram smeltet meierismør og 1 dl hvetemel røres sammen. Tilsettes 1 liter melk. Kok bort melsmaken på lav varme. Smak til med litt salt og grov pepper. Tilsett så mye revet jarlsbergost du vil spandere på sausen (jeg bruker en god neve eller to).

I ildfast form begynner du med kjøttsaus, så ostesaus, barilla lasagneplate osv. Avslutt med ostesaus og revet ost på toppen. Sikkert lurt å tilsette osten på slutten av steketiden som Mim nevner.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.