Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kautokeino-opprøret

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-08, 18:13   #1
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kautokeino-opprøret

Denne var jeg på kino og så forrige søndag. Kjempebra! Og utrolig sterk, måtte sippe litt her og der. Men den gjorde meg også rasende, fikk virkelig Bjørn Sundquist i halsen! Men bare i filmen.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:25   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

En på jobben har sett den og hun sa den var kjempebra. Skal nok få se den jeg også.

Å ja, jeg er glad jeg ikke levde på den tiden.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 19:10   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner jeg blir stolt av slekta mi. Det var en utrolig sterk og flott film om noe vi har blitt gjenfortalt i generasjoner.

Gammel 02-02-08, 20:02   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var på kino og så denne i går, den var veldig bra. Tenk at det er ikke lenge siden nordmenn har drept for religionens skyld (ca 150 år siden). Vi er jammen ikke bedre enn en del andre land/kulturer...

Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 20:11   #5
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg så den på kino for en stund siden og likte den veldig godt. Gråt to ganger og tenkte masse på filmen etterpå. Det var sterkt å hvordan man trodde det skulle gå bra, men så sviktet de som skulle ivareta lov, rett og religion. Sikkert ensidig fremstilt, og jeg har hørt at regissøren bevisst utelot knivingen mellom de ulike samefamiliene som også er en del av historien. Men bra. Jeg ga den terningkast 5.

Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 20:39   #6
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

En utrolig fin og viktig film!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:17   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Denne var jeg på kino og så forrige søndag. Kjempebra! Og utrolig sterk, måtte sippe litt her og der. Men den gjorde meg også rasende, fikk virkelig Bjørn Sundquist i halsen! Men bare i filmen.

Men Sundquist har jo gjort karriere på slike "få-i-halsen"-karakterer, så det er kanskje ikke så rart.

Denne skal sees i helgen, tror jeg!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.