|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kautokeino-opprøretDenne var jeg på kino og så forrige søndag. Kjempebra! Og utrolig sterk, måtte sippe litt her og der. Men den gjorde meg også rasende, fikk virkelig Bjørn Sundquist i halsen! Men bare i filmen.
![]() |
#2 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kautokeino-opprøretEn på jobben har sett den og hun sa den var kjempebra. Skal nok få se den jeg også.
![]() |
#3 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kautokeino-opprøretKjenner jeg blir stolt av slekta mi. Det var en utrolig sterk og flott film om noe vi har blitt gjenfortalt i generasjoner.
![]() |
![]() |
#4 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Kautokeino-opprøretJeg var på kino og så denne i går, den var veldig bra. Tenk at det er ikke lenge siden nordmenn har drept for religionens skyld (ca 150 år siden). Vi er jammen ikke bedre enn en del andre land/kulturer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Kautokeino-opprøretJeg så den på kino for en stund siden og likte den veldig godt. Gråt to ganger og tenkte masse på filmen etterpå. Det var sterkt å hvordan man trodde det skulle gå bra, men så sviktet de som skulle ivareta lov, rett og religion. Sikkert ensidig fremstilt, og jeg har hørt at regissøren bevisst utelot knivingen mellom de ulike samefamiliene som også er en del av historien. Men bra. Jeg ga den terningkast 5. |
![]() |
![]() |
#6 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kautokeino-opprøretEn utrolig fin og viktig film! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Kautokeino-opprøret
Men Sundquist har jo gjort karriere på slike "få-i-halsen"-karakterer, så det er kanskje ikke så rart.
![]() |
![]() |
|
|