Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte "tar dere huset", og skatter du evt for hushjelpen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 15:35   #1
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Hvor ofte "tar dere huset", og skatter du evt for hushjelpen?

Vurderer sterkt i perioder å leie inn hjelp til gulvvask, badvask og støvtørk, men syns det er sure penger å bruke og er i tillegg svært så petinetete med hvordan renholdet skal utføres.

Men hvis du leier inn en via private forbindelser og ikke via firma, er det likevel en selvfølge for deg å betale skatt for dette?

Vi vasker gulvene ukentlig og støvsuger oftere, støvtørk er sjeldnere mens badene vaskes ukentlig. Leier man inn hjelp f.eks annenhver uke for å spare penger, må man jo ta det hele selv annenhver uke likevel...
Hvor ofte tar dere huset?

Hvor mye betaler dere hushjelpen pr time før evt skatt og hva får dere for dette?

Gammel 03-02-08, 15:42   #2
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte "tar dere huset", og skatter du evt for hushjelpen?

Heldige du som har hushjelp Må nok ta det selv og støvsuger 3 ganger i uka, vasker en gang. og siden jeg ikke har oppvaskmaskin må jeg gjøre det for hånd og det skjer så ofte jeg orker. men daglig ofte flere ganger. Bedre å ta det selv, sjøl om det er uutholdelig kjedelig!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:14   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har lenge vurdert å leige inn vaskehjelp. Det er liksom temaet arbeidsfordeling av husarbeid som gir flest diskusjonar og som er kjelde til mest gruff og irritasjon har i heimen.

Me vaskar aldri oftare enn kvar 14. dag. Eg moppar eller støvsuger annankvar dag sånn i snitt og flekkar bli sjølvsagt fjerna.

Hittil har det vore nærmast umulig å få tak i vaskehjelp her, men no er det eit godt arbeidsmarked her for menn og fleire av gjestearbeidarane kjem hit med sine fruer. Fleire av desse damene har byrja vaske. Eg vil tru dei tener / vaskar "svart"

Dersom me skal ha vaskehjelp, vil eg ha golvvask, vask av dusj, badekar, vask, do og litt støvtørking kvar 14.dag, så kan me ta litt innimellom ved behov.
Kva dei skal ha betalt, anar eg ikkje enda.

Eg anser ein vaskehjelp som ein investering for ein litt meir harmonisk heim

Gammel 03-02-08, 16:32   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har "hvit" vaskehjelp hver 14. dag og vasker ikke huset selv den uken hun ikke er her. :sjusker:
Hun vasker gulver, bad, dusj, do, speil og tørker støv. Dersom hun har tid vasker hun fettflekker på kjøkkenskap.

Vi koster smuler og vasker over bad ved besøk eller ekstra grising...

Tror vi betaler ca 2000 kr gangen? :husker ikke: Hun er her 3 timer.

Sist redigert av Karamell : 03-02-08 kl 16:38.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:35   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi har "svart" vaskehjelp som bruker 2 timer på hele huset. Da betaler vi 200 kroner.

Annenhver uke skifter hun på sengene også, da tar det en halvtime ekstra og hun får da 250 kroner.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:53   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har polsk vaskehjelp som kommer hver uke og shiner hele leiligheten. Vi støvsuger og rydder mellom besøkene hennes.

Absolutt verdt sine 350,- i uken.

Gammel 03-02-08, 18:00   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har "hvit" vaskehjelp hver 14. dag og vasker ikke huset selv den uken hun ikke er her. :sjusker:
Hun vasker gulver, bad, dusj, do, speil og tørker støv. Dersom hun har tid vasker hun fettflekker på kjøkkenskap.

Vi koster smuler og vasker over bad ved besøk eller ekstra grising...

Tror vi betaler ca 2000 kr gangen? :husker ikke: Hun er her 3 timer.

Kr 2000,- for 3 timers jobb!?!? Kan jeg også få jobb hos deg?

Gammel 03-02-08, 18:04   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Var visst rundt 1000 kr gangen sa min mann.

Gammel 03-02-08, 18:58   #9
Oyoy
Alltid våken

Oyoy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Jeg er litt sær, så her får ingen vaske annet enn oss som bor her. Skulle så gjerne hatt vaskehjelp, men jeg greier bare ikke å venne meg til tanken på at andre skal gå her og vaske.

Jeg vasker huset hver fredag: full husvask med vask av alle rom, støvtørking, gulvvask, skifting av sengetøy osv. Huset er totalt strøkent når kvelden kommer.

Ellers støvsuger jeg annenhver dag i hele huset og vasker over bad og wc på mandag eller tirsdag.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 19:14   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vaskehjelp hver 14. dag. Forefallende tas ved behov (bad, kjøkken, kosting, flekkfjerning), men ingen helvask mellom øktene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:38   #11
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Hvor: Oslo
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Jeg ønsker meg også vaskehjelp, men aner ikke hvor jeg skal begynne å lete...

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:40   #12
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Arg jeg begynner i ene enden og når jeg når til den andre er det bare å begynne igjenn....

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:42   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har svart vaskehjelp hver 14 dag, og det er virkelig verdt pengene sine. Det er ikke sure penger i det hele tatt for meg. Nydelig å komme hjem fra jobb og barnehage på tirsdag, det lukter nyvasket og rent.
Jeg eier ingen moral på området, og vi betaler svart fordi det er billigst. Jeg er dog rundhåndet med betalingen, dvs at jeg ihvertfall ikke skriver en uendelig lang liste og knapt legger igjen penger som dekker det, heller for mye. Vi betaler 100-125 kr timen (er litt usikker på om de har gått opp) og jeg skriver en liste og betaler utifra hvor lang tid jeg mener det tar.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:44   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

Jeg vasker huset hver fredag: full husvask med vask av alle rom, støvtørking, gulvvask, skifting av sengetøy osv. Huset er totalt strøkent når kvelden kommer.
.

Men jobber du den dagen? Jeg ser ikke for meg å orke å gjøre alt det der etter klokka fem på fredagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:49   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg tviler på at det er hun som vasker som får alle pengene forresten. Det er jo et byrå.

Gammel 03-02-08, 22:14   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har vaskehjelp hver 14. dag. Da vaskes alt skikkelig og det tar ca 5 timer. Så tar vi det som trenges innimellom, men en full vask blir det ikke. Skulle gjerne hatt vaskehjelp hver uke, men foreløpig synes jeg det blir litt vel dyrt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:16   #17
Oyoy
Alltid våken

Oyoy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men jobber du den dagen? Jeg ser ikke for meg å orke å gjøre alt det der etter klokka fem på fredagen.

Nei, nei. Er du gal? Jeg jobber ikke, jeg går bare hjemme, så jeg har mer enn nok tid å ta av.
Etter fem på en fredagskveld hadde jeg aldri rukket eller hatt ork til noe sånt.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 09:48   #18
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg drømmer om å ha råd til vaskehjelp. Men når røyken er kuttet, er det første "guilty pleasure" jeg gir meg selv.
Vasker gulvene en gang i uken, tørker over vask og toalett daglig, støvsuger stort sett hver kveld, og tørker støv når jeg husker det. Vinduene tar jeg 2 ganger i året. Skjønner jeg burde gått på husmorskole ja.

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:02   #19
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt sær, så her får ingen vaske annet enn oss som bor her. Skulle så gjerne hatt vaskehjelp, men jeg greier bare ikke å venne meg til tanken på at andre skal gå her og vaske.

Ellers støvsuger jeg annenhver dag i hele huset og vasker over bad og wc på mandag eller tirsdag.

Og du jobber fullt?

Gammel 04-02-08, 10:03   #20
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, nei. Er du gal? Jeg jobber ikke, jeg går bare hjemme, så jeg har mer enn nok tid å ta av.
Etter fem på en fredagskveld hadde jeg aldri rukket eller hatt ork til noe sånt.

Jepp, så var det det å lese igjennom trådene før man blir sjokkskadd...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.