Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Går det an å male utenpå beis?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 22:26   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det an å male utenpå beis?

Ja, da har vi kjøpt hytte vi. Dvs leilighet på fjellet. Den er superfin, veldig moderne stil med masse lys og masse vinduer. Inne er det panel i tak med downlights, og så er det stående panel som er bittelitt buet/ujevnt (men ikke noe villmarkspanel altså ) Dette panelet på veggen er malt eller beiset (jeg tror mest det siste) i en veldig mørk brun, nesten sort farge. Det er dessverre ikke min stil, jeg har alltid tenkt meg at jeg ville ha grå vegger i en hytteleilighet. Ikke hvitt med litt grått i, men grått. Skifergrått, ikke for kald men ikke varm tone heller.

Så: Det er jo fint at man ser litt av trestrukturen gjennom sånn som man gjør nå, men det er vel ikke mulig å beise noe i en lysere farge? Er det andre måter man eventuelt kan få brun beis grå på?

Hvis ikke må jeg male. Kan man male rett oppå eller må man behandle det først? *uerfaren* Sånn er det når alt man har opplevd i sitt voksne liv er gipsplater.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:28   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å male utenpå beis?

Du kan male på beis (men ikke omvendt).

Gammel 05-02-08, 22:30   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mulig å beise i en lysere tone ja, nærmere bestemt fra fjellgrå til grå antikk. Det er en anelse forskjell fra der hvor det ikke er fjellgrått under, men det sees ikke til vanlig. Så om det er jevn farge over hele veggen vil jo det endelige resultatet bli jevnt. Men det som er viktig er å teste at malings/beistypene er kompatible, at det ikke koker når du fører på en ny typer beis. Dette er vel mindre aktuelt med beis enn med maling vil jeg tro.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:52   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Du kan male rett på beiset panel.
Kvistlakk, heftgunn og to lag maling.
Møkkajobb, men blir fint når det er ferdig.

Gratulerer med hytte da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:36   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan male, ja, men husk å kvistlakke først.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:38   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker å ta på kvistlakk også maler jeg med et strøk grunning og deretter den malingen jeg vil ha. Gratulerer med hytte og lykke til med jobben.

Gammel 06-02-08, 08:10   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hytte på fjellet. :drømme: Pittelitt misunnelig, ja. :vil også ha fjellhytte: Hvordan er prisene i fjellheimen, har de gått noe ned? :avsporer: Det går fint an å male på beis. Vi har gjort det på kjøkkendørene våre. De var beiset i en mørk bruk farge, og ble malt med lys antikk. Kvistlakk, heftgrunn og to runder med oljemaling ga et veldig fint resultat. (Og kan jeg få spørre hvor dere har kjøpt? )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.