Sv: Meningen med livet
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Veldig godt innlegg, Banana. Jeg kjenner meg godt igjen, du er ikke alene. Eneste rådet jeg har er at å gå ned i stillingsprosent kan hjelpe på overskudd og tid. Ifjor jobbet jeg et år med 80%, fri hver onsdag, og den dagen gjorde at jeg virkelig fikk gjort mye, ikke husarbeid, men innkjøp og ærend uten barn, handling av mat og klargjøring av middag, en kaffe på kaffebar for meg selv og levering sent og henting tidligere. Evnt at man går tidligere hver dag.
Det du skriver her er jo for en stor del å gå ned i stilling for å drifte hus & heim uten å ha ungene i bena. Jeg trenger banana-tid, ikke drift-av-hus-og-heim-tid. Det er så typisk at kvinner går ned i stilling og overtar en større del av drift & vedlikehold av AS Familien. Jeg mener dette er et felles ansvar, jeg nekter å gå ned i stilling for at mannen skal kunne opprettholde sin fulle stilling OG få et bedre familieliv. Hvis jeg går ned i stilling skal det være 100% egotid. Det ideelle hadde vært om vi begge gikk ned til 80%. Men det er ikke mannen interessert i, jobben er jo så viktig. Han synes derimot det er en knakende god i ide at jeg reduserer sånn at alle får det bedre i heimen. 
|