Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Steines til døde for utroskap (Iran)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 17:05   #1
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Steines til døde for utroskap (Iran)

Lest dette?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2237408.ece

Dette er så trist og tragisk. Når skal verdenssamfunnet stå sammen mot dette forferdelige rettssystemet? Artikkelen linker til en annen hvor det står at en mann skal henges for alkoholinntak. Dette er jo så vanvittig. Jeg har en venn i Usa, som måtte flykte fra Iran fordi han er homofil. Han har ikke sett familien sin på 15 år, fordi han blir arrestert og dømt til døden om han reiser tilbake på besøk. Familien hans får heller ikke tillatelse til å reise til Usa og besøke ham. Hvordan kan verden la dette skje? Jeg forstår det ikke...

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:49   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steines til døde for utroskap

Det er forj..., og jeg skulle ønske jeg hadde gode forslag til hva vi kunne gjøre.

Gammel 06-02-08, 11:54   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Verdensammfunnet er altfor feige til å stå sammen mot slikt.
Man må respektere kulturer må man vite.

Angående homofili og islam så er det faktisk ikke så lett å være homofil muslim her i landet heller. Det sier jo sitt det oppstyret om de fosterforeldrene som var lesbiske og alle som aksepterer de fordommene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:58   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maz: Det internasjonale samfunnet fordømmer unisomt Iran og menneskerettighetsbruddene der. Iran er gjenstand for svært omfattende økonomiske og politiske sanksjoner.

Det virkemidlet som står igjen er vel krig. Lykke til med det.

Gammel 06-02-08, 11:59   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke rart land som Iran blir oppfattet som primitive og barbariske....

Helt sykt dette spør du meg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:00   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Maz: Det internasjonale samfunnet fordømmer unisomt Iran og menneskerettighetsbruddene der. Iran er gjenstand for svært omfattende økonomiske og politiske sanksjoner.

Det virkemidlet som står igjen er vel krig. Lykke til med det.

Jeg synes fordømmelsene er veldig overflatiske. Det er jo også ganske meningsløst å fordømme men fortsette å ha kontakt osv. Da tenker jeg ikke bare på Iran det skjer overgrep i en rekke andre land. Og gjerne land som vi (vesten) vil ha olje fra. Da holdes det mest kjeft).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:02   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Konkret, Maz: Hva vil du vi skal gjøre overfor Iran?

(Og jeg er enig med Fnatten ang. Saudi-Arabia, forresten).

Gammel 06-02-08, 12:03   #8
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grusomt.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:05   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har jeg ingen gode svar til. Bare at det er helt forferdelig og hjerteskjærende å se hva fanatisme gjør med og mot mennesker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:31   #10
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt sykt at dem forsatt driver med henrettelse på den måten når store deler av verden har sluttet md det. USA driver jo å griller folk til døde. Så dem er heller ikke bedre sånn sett.

Hvem er dem som tror dem kan spille gud og bestemmer over hvem får lov å leve og hvem ikke!

Gammel 06-02-08, 12:32   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ikke rart land som Iran blir oppfattet som primitive og barbariske....

Helt sykt dette spør du meg.

Land som Iran? Da vet du svært svært lite om Iran, siden du dømmer hele landet pga det!

Blir rett og slett fornærmet over å dømme hele nasjon pga hva staten driver med. Så takk skal du ha! Og ja jeg tar det faktisk personlig.

Gammel 06-02-08, 12:34   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Land som Iran? Da vet du svært svært lite om Iran, siden du dømmer hele landet pga det!

Blir rett og slett fornærmet over å dømme hele nasjon pga hva staten driver med. Så takk skal du ha! Og ja jeg tar det faktisk personlig.

Det hun sa var vel bare at landet selvsagt blir oppfattet som primitive og barbariske pga. det styret de har nå. Det må jo være ekstra trist for en stolt nasjon.

Gammel 06-02-08, 12:38   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er hjerteskjærende grusomt. Og Iran som har så store ressurser på alle plan! Religiøs fanatisme er roten til mye vondt! Og jeg aner ikke hva som kan gjøres for å få stoppet regimet sitt vanstyre.

Gammel 06-02-08, 12:39   #14
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hun sa var vel bare at landet selvsagt blir oppfattet som primitive og barbariske pga. det styret de har nå. Det må jo være ekstra trist for en stolt nasjon.

Det Iranske folk, kulturen osv syntes jeg virker kjempespennende. Men styret og rettsvesenet kan jeg ikke se på som annet enn barbarisk når de fakisk dreper mennesker for mindre ting og det uten annet enn en påstand som bevis.

Gammel 06-02-08, 12:41   #15
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

For forj..., ja! Fanatisme er skremmende uansett hvem som bedriver den.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:41   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Vet du Polyanna. Det er ikke første gangen ett helt nasjon som Iran blir dømmt på forhånd og folk tenker ikke at ikke alle som bor i Iran er like. Trossalt ingen i verden er like så hvorfor skal vi da være lik. Og i Iran finnes det faktisk over 70 millioner mennesker.

Ser jo på noen som forandrer seg totalt når jeg sier hvor jeg kommer i fra. En annen tulling som fikk seg til å si. Stakkas alle som er i fra Iran. For dem henger dem alle.

Ja da vet man svært lite hvis man tror noe sånt. Og når man vet såpass lite så er det best å ikke åpne munnen å si noe sånt foran barn.

Gammel 06-02-08, 12:43   #17
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ingen land i verden jeg drømmer mer om å reise til enn Iran. Historien, kulturen, ja alt fascinerer meg. Dessverre er det et styresett der nå som ødelegger vanvittig mye for hele landet.

Jeg har tro på at Iran har potensiale til å komme seg på beina igjen hvis styresettet endres. Jeg har dog ingen tro på at et USA-påtvunget styresett vil bli noe bedre.

Jeg selv har ikke reist tilbake på over 20 år nå. Men husker landet mitt så godt og lengte tilbake å besøke familien. Men våger ikke. Moren min og søsteren min har reist endel ganger. Men jeg våger ikke.

Får håpe at det blir bedre og kongen i Iran kan retunere tilbake!

Gammel 06-02-08, 12:44   #18
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vet du Polyanna. Det er ikke første gangen ett helt nasjon som Iran blir dømmt på forhånd og folk tenker ikke at ikke alle som bor i Iran er like. Trossalt ingen i verden er like så hvorfor skal vi da være lik.

Jeg dømte da ikke ned en hel nasjon.. om det er det du mener...

Gammel 06-02-08, 12:45   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dette er helt grusomt. Overfor Iran er det veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre synes jeg. Når det er snakk om enkelte andre land f.eks Saudi Arabia som har mange slike henrettelser på samvittigheten er jeg ikke i tvil om at det kunne vært utøvd mer press.

Helt enig, jeg blir fysisk kvalm hver gang vår oljeminister er på besøk i landet og snakker om det "varme vennskapet vårt" med det barbariske landet. Vi har også store oljeinteresser i Iran.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:46   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Azi, jeg skjønner at du er drittlei den type bemerkninger, men det er jo ikke til å se bort i fra at de som ikke HAR veldig stor kunnskap om Iran, får et inntrykk av et barbarisk land med middelalderske holdninger. Selvfølgelig er ikke det bra, men det kan ikke stikkes under en stol at iransk rettvesen er, vel, rett og slett middelaldersk og barbarisk.

Hovedproblemet her er faktisk ikke, samme hvor irriterende og kjipt det er å høre, litt hjernedøde kommentarer. Problemet her er at kvinner blir steinet for å ha vært sammen med andre menn enn sine ektemenn. Problemet er at menn blir hengt for å ha drukket alkohol.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.