Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middag med paprika?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 16:41   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Middag med paprika?

Jeg oppdaget plutselig at jeg har vært litt vel ivrig med å kjøpe paprika den siste tiden og nå kommer jeg ikke på noe å bruke den til.
Noen som har gode middagstips med paprika som vi kan ha i morgen ?

Gammel 05-02-08, 16:48   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middag med paprika ?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...delag/1.149245

Fylt paprika?

Gammel 05-02-08, 16:49   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

http://images.google.com/images?sour...-8&sa=N&tab=wi

Flere bilder.

Gammel 05-02-08, 16:52   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle også foreslå fylt paprika! - Det er kjempeenkelt å lage, egentlig.

Jeg er litt dårlig på oppskrift, for jeg tar liksom bare det jeg har og fyller den med jeg. (kjøttdeig, krydder, egg, evt ost, tomat, løk etc) så fyller jeg bare paprikaen med det og lar det steke i ca tre kvarter.

SÅ villris og salat til. Greit med mat som nesten lager seg selv synes jeg *lat*

Gammel 05-02-08, 16:52   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gulasj

Gammel 05-02-08, 16:53   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Snakk om veldig mange?

Stekt ris med paprika, makaroni-pølsegrateng(jeg bruker 2 paprika i den)

Paprikasalat *ler*

Gammel 05-02-08, 17:08   #7
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg lager ofte fylt paprika, men det ser jeg er nevnt her allerede. Ellers så hakker jeg paprika og bruker i det veldig mye. F.eks. tomatsauser, gryteretter, supper. Stekt løk og paprika sammen, som siderett, er jo også veldig godt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:13   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bacalao?

Gammel 05-02-08, 17:14   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan aldri få nok paprika!

Grill dem i ovnen på maks styrke til de er nokså svarte. Avkjøl i en pose og flå dem. Deretter kan du:

-bruke dem i gryteretter (deilig søt smak!)
-Legge dem på glass sammen med god olivenolje og ha dem på skiva
-og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:22   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Paprika er veldig godt i gryter/ supper sammen med sterk, spansk pølse, hvite bønner etc!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 18:00   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men paprika er definitivt best om man griller den først, nesten uansett!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 18:34   #12
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middag med paprika?

Torsk i form med parika, tomat og løk.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 18:37   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang kunne jeg en rett som heter Cauliflower paprikash. Den var helt fantastisk, veggisrett til og med. Men har jeg oppskriften? Nope!

Gammel 05-02-08, 18:40   #14
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Varm grillet paprika i kyllingsalat med pinjekjerner og fetaost er knallgodt!!

Gammel 05-02-08, 19:46   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

siden eldstedatra mi ikke liker paprika, pleier jeg å raspe den på den minste råkost-str jeg har, og blande den i saus, kjøttdeig/pasta, pizza, o.l.

Gammel 06-02-08, 21:16   #16
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sitron, er det noe à la denne: http://www.recipezaar.com/82972

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 21:19   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ofte fylte paprika, men det vi har enda oftere er stekt paprika i strimler. Svigerfar "lærte" meg denne retten og jeg ELSKER den, ubeskrivelig digg!
Du bare kutter opp paprika i strimler, blir finest om du bruker alle fargene men her går det mest i rød. Så steker du dem i olje ganske lenge til de er svarte i kantene og myke. Fantastisk godt til kjøtt og kylling, og faktisk også som egen rett med brød til.

Gammel 06-02-08, 21:21   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne lager jeg også ofte. God tapasrett eller en lunsjrett, evt. med godt brød til:

Til en grisk person som meg (om det skal være et helt måltid), trenger du 2 store paprika, helst røde og et halvt glass fetaost i oljemarinade (Arla sin med blått lokk er den eneste jeg liker).

Skjær sidene av paprikaene slik at du har 4 forholdsvis store litt flate sider. Renskjær dem for hinner osv. Hell en del av fetaostoljen i en bolle og dynk paprikaene i oljen, de skal bli skikkelig gnidd inn med oljen. Legg dem på en papirkledd stekeplate.

Del fetaostterningene i mindre biter (jeg bare knadde dem litt opp mellom fingrene) og spre en god del utover hver paprikadel. Jeg elsker fetaost og har på MYE, men dette velger dere jo selv.

Stek dem i ovnen på 250 grader i ca. 20 minutter, til de er svarte i kantene og myke.

Serveres med salat og evt. godt brød for de som spiser det. Kan også brukes som side-dish til de fleste retter.

Gammel 06-02-08, 21:50   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Sitron, er det noe à la denne: http://www.recipezaar.com/82972

Jepp!

Gammel 06-02-08, 22:05   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eller du kan lage algerisk tsjektsjouka:

Grill paprika av ulike farger i ovnen en liten stund, til du får av skallet. Flå ett par tomater etter ett opphold i kokt vann. Strimle disse etterpå, og strimle en løk også.

Stek det i olje i stekepanna, og ha så på egg ettersom hvor mange dere er, slik at det blir en omelett.

Serveres med råstekt potet og salat med oliven, fetaost og baguette.

Nåååååh vil jeg til Algerie!

Det blir ikke det samme å lage dette i Norge, saltet er annerledes, paprikaen og potetene også. Og så steker vi jo på vanlig ovn og ikke gass.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.