Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg må kanskje kjøpe cherrox, eller?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 21:37   #21
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg må kanskje kjøpe cherrox, eller?

Jeg har ullsåler i cherroxene, de skifter jeg ut med gjevne mellomrom og passer på tørke støvlene de dagene han har vært svett, slik at lukten ikke blir ille.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 00:03   #22
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg så noen støvler i dag, Dockboots tror jeg de het. 250,- ca for et par.

Damen sa at de puster mer enn cherrox og kan brukes ned til -5 grader. Blir barnet vått på bena (pga vann som evt kommer inn ovenfra) så blir det ikke kaldt pga at støvlene er foret med neopren (?). Det er samme materiale som brukes i våtdrakter.

Noen barn i barnehagen har disse, og jeg kan love deg at de ikke kan brukes ned til -5 grader. "Istapp-tær" i -2 grader!

Gammel 07-02-08, 00:16   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Sorel vinterstøvler. Sorelstøvlene er cherrox nederst, og vinterstøvel øverst. Veldig gode!

Jepp! Veldig fornøyd med disse! (og du kan ta ut foret)
Lillegutt har Viking Thermo i tillegg, men de er nok ikke like varme.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 00:40   #24
Oyoy
Alltid våken

Oyoy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Jeg har kjøpt dock boots til minsten på skoringen. De er kjempegode.
Mannen har en annen variant, som heter muck boots. Han elsker de, bruker de sommer som vinter når han er på skogsturer og sover ute.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:00   #25
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Nå ser jeg at du allerede har kjøpt, men tipser likevel om Kamik Snowkone som finnes i ensfarget og i camo.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 01:34   #26
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

har nettopp kjøpt duck boots til jentungen, og hun er veldig fornøyd (bl a fordi hun bare kan tråkke ned i ..). og det er første gangen hun har noe annet enn gore tex (snakker ikke om joggesko og sandaler til sommerbruk..).
hun har skeivhet i hælen og jeg har vært NAZI mot cherrox og gummistøvler!!
vi har bare vært fornøyd med gore tex (og lekker de er det bare å klage!!! elsker den garantien!!)

men ang temperatur og vannttetthet og våtdrakt:

dama i butikken sa at de har hørt at de skal kunne brukes ned til 15 minus (tror d ikke før jeg får se det! og har ikke tenkt å teste på mine egne barn!)

hun nevnte at de har fått klager på at de ikke er vanntette i skaftet; pga VÅTdrakt (forskjell på våtdrakt og tørrdrakt..?), men at poenget med er at foten ikke skal bli kald selv om den blir våt..

er spent på funksjonen når det kommer til stykket, vanntett for meg bør være vanntett..eller så klager jeg i butikken *kverulerergjerneibutikkerpågarantier*

Gammel 07-02-08, 08:03   #27
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Nå ser jeg at du allerede har kjøpt, men tipser likevel om Kamik Snowkone som finnes i ensfarget og i camo.

Nå vurderer jeg å se om det går å oppheve kjøpet. ~TM~ kan du sjekke hvilken størrelse storebror har og hvor lang foten hans er? Herremannens fot er 16 cm (uten strømpe).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 09:11   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Anbefaler Sorel støvler.
Minsten har brukt de i hele vinter. Hverken kald eller våt. Uttagbart for.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 15:38   #29
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå vurderer jeg å se om det går å oppheve kjøpet. ~TM~ kan du sjekke hvilken størrelse storebror har og hvor lang foten hans er? Herremannens fot er 16 cm (uten strømpe).

Lillegutt prøvde disse også - de er relativt lave/trange i hva heter det vristen? lesten? over foten? sånn til info.
Lillegutt har ganske høy (?) fot, og vi klare knapt å få han neddi denne, hvertfall.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 16:01   #30
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Anbefaler også Kamik Snowcone på det varmeste, fantastiske sko til hele høst / vinter / vår sesongen i Oslo!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 16:31   #31
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

hun nevnte at de har fått klager på at de ikke er vanntette i skaftet; pga VÅTdrakt (forskjell på våtdrakt og tørrdrakt..?), men at poenget med er at foten ikke skal bli kald selv om den blir våt..

Forskjellen på våtdrakt og tørrdrakt er at den ene blir man våt i, den andre ikke...

Våtdrakter er laget av neopren. Neoprendrakter er ikke vanntette, men de slipper vannet langsomt inn og ut, slik at når man dykker med våtdrakt blir man våt, men det laget med vann som er mellom drakten og kroppen er det samme hele tiden, og varmes fort opp av kroppsvarmen.

Teoretisk. I praksis brukte jeg tørrdrakt. :hutre:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:11   #32
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Kjøp Viking Thermo du. De puster, er myke og kan vaskes i maskinen.

Anbefales. Mye bedre enn vanlige Cherrox.
Her har vi både Viking Thermo og DockBoots.

Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:42   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at på Pom DaPi så selger de rågummistøvler med tykt ullfor som kan taes ut og vaskes. Det gjorde det for et par år siden, i allefall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 17:47   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viking Thermo her og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 19:09   #35
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg så noen støvler i dag, Dockboots tror jeg de het. 250,- ca for et par.

Damen sa at de puster mer enn cherrox og kan brukes ned til -5 grader. Blir barnet vått på bena (pga vann som evt kommer inn ovenfra) så blir det ikke kaldt pga at støvlene er foret med neopren (?). Det er samme materiale som brukes i våtdrakter.

Jeg er IKKE fornøyd med Dock Boots!!!! Kjøpte til meg selv og eldstejenta i fjor. (Jeg jobber i bhg) Støvlene er tette og klamme; vi var begge klamme og kalde på føttene etter å ha brukt dem. Siste gang brukt var i oktober, så jeg vet ikke hvordan de er som vintersko da....

Gammel 07-02-08, 19:13   #36
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg har som sagt ikke prøvd dem selv.

Veldig greit å høre andres erfaring, da.

Gammel 07-02-08, 19:20   #37
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Forskjellen på våtdrakt og tørrdrakt er at den ene blir man våt i, den andre ikke...

Våtdrakter er laget av neopren. Neoprendrakter er ikke vanntette, men de slipper vannet langsomt inn og ut, slik at når man dykker med våtdrakt blir man våt, men det laget med vann som er mellom drakten og kroppen er det samme hele tiden, og varmes fort opp av kroppsvarmen.

Teoretisk. I praksis brukte jeg tørrdrakt. :hutre:

Neopren er vanntett, det som gjør at vannet slipper inn i våtdrakten er alle åpningene (hals, ermer osv.). : presiserer:

Gammel 07-02-08, 21:07   #38
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Lillegutt prøvde disse også - de er relativt lave/trange i hva heter det vristen? lesten? over foten? sånn til info.
Lillegutt har ganske høy (?) fot, og vi klare knapt å få han neddi denne, hvertfall.

Herremannen har ikke så høy fot så jeg tror at det skal gå bra. Er de ellers mindre? Herremannen har en fot som er 16 cm er det noen som har de støvlene som kan måle barnas føtter og skrive inn størrelsen her?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Anbefaler også Kamik Snowcone på det varmeste, fantastiske sko til hele høst / vinter / vår sesongen i Oslo!

Ja, jeg tror at jeg går for dem. Jeg fikk hevet kjøpet (det var veldig hyggelig på den nettbutikkens om Malena linket til).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 22:03   #39
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Forøvrig har Kamik en støvel med uttagbar sokk.

Disse har Bragus, han har aldri hatt cherrox.
Cherrox er pyton.

Dockboots har vi begge to, de er kjempegode!

Gammel 07-02-08, 22:13   #40
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Anbefaler deg virkelig Kamik Snowcone. den er helt vanntett og foret tørker fort om man blir litt klam. For klam blir man åkke som.

For å finne rett størrelse må man ta ut innertøffelen og prøve den på foten. Den skal være romslig slik at det blir godt med luft rundt foten når man har på en tynn ullsokk.

Jeg har målt våre:

Innertøffels lengde ca 19 cm = str 13
Innertøffels lengde ca 21 cm = str 2 (det går over til et annet nummer når de blir større)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.