|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Får håpe rektor har forståelse for at det går an å blingse littegranne da. -Så mange "sydenfarere" utenom skoleferiene som det gjerne er, ville jeg tro det ikke skulle være noe stort problem å få endret litt på vinterferien til eldsten din. Lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at to ukers-regelen gjelder for perioden et skoleår - ikke over en periode på 12 år. |
![]() |
![]() |
#23 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Det er 2 uker pr skole år man kan søke om permisjon fra skolen.
![]() |
#24 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!dette med utskriving og innskriving er mest en formell greie; søker du om permisjon mer enn 14 døgn (10 skoledager etterhverhverandre inkl helger) blir barnet automatisk utskrevet. rektor/ingen har per def ikke lov å innvilge perm utover de to ukene, men i virkeligheten er det som regel ingenting spes som skjer, annet enn at forelderene har ansvaret for undervisningen/ta igjen det tapte for fraværsperioden.. innskriving kan forresten skje samtidig som du søker om perm. barnet "mister" ikke plassen...
![]() |
#25 |
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Guttungen begynte på skolen når han kom hjem han, uten noen form for innskrivning.
![]() |
#26 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!det er ikke foreldrene som skriver inn; mest formelt, hvilken status eleven har i fraværsperioden ;-) var nok skolen som ordnet det ja.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!
Det er en ting til som skjer her i Oslo - de er ganske kjapt ute med å stoppe barnetrygden....
![]() |
#28 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Kostet billettene 199? Tror ikke jeg hadde syntes at det beløpet var verdt å holde barnet mitt borte en hel uke unødig fra skolen.
![]() |
#29 |
Helt konge
|
Jeg tror ikke de få hundrelappene som billetten kostet som er problemet, men det å få nye billetter. De vil koste opp mot 2000 kroner, hvis hun i det hele tatt får nye billetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Tror jeg ville ringt NSB og forklart situasjonen. Kanskje man treffer på en hyggelig person som kan hjelpe med å få de byttet.
![]() |
#31 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke usannsynlig at hun hadde fått de billigbillettene til vinterferieuka uansett? Da måtte hun ha regnet med å bruke mye penger på billetter i utgangspunktet.
![]() |
#32 |
ekstremt trøtt
|
Det er feil. Det står klart og tydelig i reglene at det er 10 skoledager iløpet av et skoleår. Altså 100 dager i løpet av de 10 åra grunnskolen er. Hvor du får 12 år fra skjønner jeg heller ikke.
![]() |
#33 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi fikk billettene til delivis redusert pris. Betalte 600,-. Om det skulle være noen ledige billetter igjen for t/r Trondheim - Oslo i uke 8, så er det garantert ikke billigbillettene som er igjen, mao må vi nok ut med et par tusen, og det har vi ikke.
![]() |
#34 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har bæsja på leggen!Da har jeg fått tak i rektor, og hun var heldigvis forståelsesfull. Så gutten får ha skole i vinterferieuka og ferie uka etter.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Så bra! Min opplevelse er at man så langt det er mulig legger til rette.
![]() |
|
|