Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Morsdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 12:01   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes ikke det er en viktig dag sammenlignet med bursdager, men jeg synes det er veldig fint å ha en merkedag hvor man viser at man setter pris på noen. Som feks mor og far. Man skal selvsagt sette pris på vedkommende i det daglige også, men det er veldig greit med en ekstra dag, synes jeg.

For å svare på spørsmålet, jeg synes ikke du er sær, Kasia, jeg ser bare ikke "problemet".

Enig.

Jeg hadde nok fint overlevd uten denne dagen, men samtidig synes jeg det er fint å ha en dag der man blir satt pris på - og der man kan få satt pris på noen. Jeg synes det er kos å gi en liten oppmerksomhet til mamma iallefall.

Det er jo opp til hver enkelt hva man gjør ut av denne dagen.
Om man gir ingenting, en klem, frokost på sengen, en bukett blomster eller gave med god pris?

Synes mange trenger et lite spark i ræva for å bli minnet på at man kan feire litt noen dager og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:07   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi koser oss både mors og farsdag og legger ikke særlig penger igjen hos handelstanden. Frokost til den som har dag, tegninger eller noe ungene har laget også lager jeg alltid noe til min egen mor. I år tror jeg hun skal få selbuvotter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:14   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Synes ikke du er sær, har ikke noe forhold til slike dager overhode og har aldri markert det. Jeg tror ikke det markeres eller gjøres not ut av det i barnehagen heller men hvis jeg får en tegning så skal jeg alltids klare å "være" begeistret.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:18   #4
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Morsdag/farsdag er ikke noen dag vi feirer med brask og bram akkurat. Da jeg var liten synes jeg det var veldig hyggelig å gjøre litt stas på mamma på morsdagen og kjøpte gjerne en liten gave. Nå når jeg er blitt voksen, hender det at det vanker noen blomster, samt at vi inviterer mamma og pappa hit på middag på disse dagene.

Jeg forventer ikke at mannen min skal stelle istand noe som helst til søndag - like lite som at jeg forventer at det skal skje noe ekstra på Valentines day. Det eneste jeg håper på er at jeg får sove lenge denne morgenen
Fikk et mordagskort fra lillesøster som var laget i barnehagen i går og det synes jeg var koselig og jeg vet at det lages noen hemmeligheter i storesøsters barnehage i dag. Sånn ting synes jeg er veldig koselig. Trenger ikke være noe mer enn det.

Gammel 08-02-08, 12:25   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Viktig er den ikke, men hyggelig.

Vi har til og med adoptert alle hjerters dag. Ikke som Valentine, men som hjertedagen. Ungene synes at det er knall å få matpakke med hjertepålegg og hjertekjøttkaker. Ikke viktig for oss, men en liten hyggelig tvist i hverdagen.

Og om 14. februar kommer i helga blir det hjertegodteri og kanskje hjertekake.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 12:27   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Viktig er den ikke, men hyggelig.

Det synes jeg også. Vi feira alltid morsdag da jeg var lita, og jeg har fortsatt med det.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:01   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vokst opp uten mamma og har aldri feiret morsdag. Mannen min derimot har vokst opp med å feire både mors og farsdag. Han ordner gaver til foreldrene selv.

Jeg synes disse dagene er bare tullball på linje med Valentines day. Jeg hverken får eller forventer noe som helst. Det kommer ofte en tegning fra eldstemann fra SFO.
Jeg har snart bursdag, det betyr mer for meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.