Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldres innblanding i barneoppdragelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 12:25   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldres innblanding i barneoppdragelse

Det er mye snakk om forholdet svigerdatter / sønn - svigermor, så nå er det på tide å snakke om egne foreldre.

Spørsmålet er, legger mor og / eller far seg opp i hvordan du / dere oppdrar barna? Da mener jeg ikke gode råd og sånn, men uenigheter av typen "du gjør feil", evt. hakking og overstyring.

Gammel 09-02-08, 12:26   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldres innblanding i barneoppdragelse

Nei, ikke på noen av sidene. Heldigvis.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 12:27   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri? Ikke et eneste "... men hvis du gjør sånn vil jo ungen aldri lære å ..." engang?

Gammel 09-02-08, 12:27   #4
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg er godt fornøyd med begge sider!

Gammel 09-02-08, 12:29   #5
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Aldri? Ikke et eneste "... men hvis du gjør sånn vil jo ungen aldri lære å ..." engang?

Nei.

Gammel 09-02-08, 12:30   #6
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Desverre så gir mine foreldre totalt blanke i alt, har alltid vært sånn å tror alltid det kommer til å bli sånn å. Skal noe kontakt opprettholdes er det vi som må ta kontakt å dra på besøk.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 12:30   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Har minimal kontakt med mamma og minimal kontakt med ekssvigers så noe av grunnen ligger der. En annen grunn kan selvsagt være at ingen kritiserer den perfekte.

Gammel 09-02-08, 12:31   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Mine foreldre legger seg ikke opp i slikt og ikke svigers heller. De kan bare prøve seg.

Gammel 09-02-08, 12:31   #9
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Bank i bordet så gjør dem heldigvis ikke det. Dem gir råd og vink, men ikke lenger enn det!
*Banker hardt i bordet*

Gammel 09-02-08, 12:31   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

En annen grunn kan selvsagt være at ingen kritiserer den perfekte.

Gammel 09-02-08, 12:38   #11
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Både mamma og svigermor er flinke til å snike inn rådene sine uten at det føles som kritikk av våre metoder. Det som sjokkerer meg, er at tipsene deres pleier fungere skikkelig bra. I utgangspunktet er vi ganske enige, så det er ikke mye å krangle om.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 12:41   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor har prøvd seg noen få ganger, spesielt med dette med pottetrening (min bror og jeg var tørre sommeren da vi var 2 år - Prototypen er 3 år og overhodet ikke interessert i å sitte på toalettet) og mener at dagens generasjon forsøker for lite og "ikke har tid" til pottetrening (uten at jeg vet hvor hun har det fra og uten at jeg har sett en økt motivasjon hos den unge mannen etter at hun har vært på besøk hos oss i ukesvis). Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener om "masete gamle kjerringer som kommer med antikvariske barneoppdragelsesmeninger uten at noen har bedt om det" og min mor har heldigvis deretter vett til å holde kjeft (men sier at jeg fortjener en datter ).

Gammel 09-02-08, 12:43   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ha, ha, veldig bra!

Gammel 09-02-08, 13:07   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Absolutt ikke.

Det har aldri vært tema.

Nå nevnte jeg ikke svigers det er en helt annen historie.

Gammel 09-02-08, 13:08   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei ingen innblanding her

Gammel 09-02-08, 13:14   #16
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen innblanding fra svigermor, hun er den fødte diplomat.

Min mor kommer med ett og annet velment råd, men som oftest blir hun overhørt. Feks da minsten var tre måneder: Nå må han snart få noe ordentlig mat. Jadda, jadda.

Gammel 09-02-08, 13:25   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Mine foreldre blander seg, svigers blander seg.

Kjempe festligt.

Gammel 09-02-08, 15:53   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigers sier aldri noe til meg, de bare gjør det motsatte av det vi ønsker innimellom. Moren min, derimot, hun har stadig noe å utsette på oppdragelsen. Vi er for lite strenge på enkelte områder og altfor nøye på andre, mener hun. Hun syns for eksempel ikke at det går an å løpe inne og herje litt. Det bryr ikke meg, så lenge det ikke går ut over inventaret eller ørene våre. Mens sukker og annet søtt er jeg altfor streng på.

Gammel 09-02-08, 16:00   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke når det kommer til barneoppdragelse heldigvis.

Gammel 09-02-08, 16:05   #20
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det så ille med noen velmenende råd?

Det hender, men ganske sjeldent at mamma kommer med råd ang oppdragelsen av barna. Jeg synes det er flott, så lenge det er konstruktivt og ikke skjer hele tiden.

Så er det jo opp til meg om jeg vil følge rådene eller ei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.