Sv: Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VG
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
En enkelt sak? Det var vel mange grove saker, men som gutten først fortalte senere.
Jeg synes Ulvlund har et poeng med at det ikke er så lett å skifte til en annen skole. Barna blir jo da veldig utenfor i det nye systemet.
Jeg tror han har et poeng at de som faller utenfor i denne type system faller enda mere utenfor. Spesielt i og med at ingen innrømmer at noen er utenfor der.
Jeg leste Steinerskolens tilsvar, og jeg synes ikke det var hverken forsvar eller forklaring. De benektet ingenting, men ga inntrykk av å ha lite konroll på hva som faktisk skjer.
Brevet om at all kommunikasjon om gutten måtte samordnes var spesielt skremmende synes jeg.
Det er jo en sak, en gutt en skole (ja flere tilfeller). Jeg har vel egentlig ikke noen formening om saken, jeg bare lurer på hvorfor det ser ut til å bli rettet så mye kritikk mot steinerskolen generelt.
Det var en periode jeg vurderte Steinerskole men har slått det helt fra meg. Noe av grunnen er kanskje all den kritikken og negative omtalen Steinerskolen har fått de siste årene.
|