Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VG

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 21:26   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VG

Jeg tror også at Steinerskolen har mye bra for seg, problemet for meg er at de ikke har et "sikkerhetsnett" når det går skeis, slik man tross alt har i den offentlige skolen. Der har man klageinstanser og veier man kan gå, det finnes ofte ikke i Steinerskolen. Samt at det er veldig ymse hva lærerne har av faktiske kunnskaper, både om pedagogikk og pensum. De styrer ofte skolehverdagen selv, uten mye kvalitetsjekk. I de tilfellene hvor alt er på plass, er det sikkert fint for dem som ønsker denne typen utdannelse.

Mitt andre ankepunkt er at de Steinermiljøene jeg kjenner til oppfatter jeg som til dels sekteriske og lukkede, det blir snakket mye om folk er "steiner" eller ikke, og det blir litt "altomfattende".

Mitt tredje, er at jeg ikke ønsker at barnet mitt skal gå på en skole hvor han omtrent bare møter barn og familier som han selv.

Jeg syns de som vurderer Steinerskole bør sette seg inn i hva pedagogikken og livssynet faktisk går ut på, og hva som ligger til grunn for de ulike måtene Steinerskolen gjennomfører ting på.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.