Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva synes dere egentlig om Valentine's day?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 10:44   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere egentlig om Valentine's day?

Jeg har veldig sansen for dem som feirer dager som Halloween og Valentine og samtidig klarer å ta avstand fra det handelstanden villig tilbyr av hjelpemidler. Det er så mange ting man kan gjøre ut av slike feiringer som ikke innebærer å følge et opplegg som er definert av Nille, Norli, blomsterbutikkene og gullsmeden. Hvem som helst kan jo kjøpe et fiks ferdig hjertekort, en bamse eller en tulipanbukett, men med litt kreativitet kan man ta ut essensen i feiringen og gjøre noe ut av det på egenhånd. Det er mye morsommere.

Jeg feirer ikke Valentine som sagt, men hvis jeg skulle gjort det, så ville jeg funnet på noe som var ordentlig romantisk og som var en verdig markering av forholdet. Hvis jeg var opptatt av romantikk da.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:47   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er så mange ting man kan gjøre ut av slike feiringer som ikke innebærer å følge et opplegg som er definert av Nille, Norli, blomsterbutikkene og gullsmeden. Hvem som helst kan jo kjøpe et fiks ferdig hjertekort, en bamse eller en tulipanbukett, men med litt kreativitet kan man ta ut essensen i feiringen og gjøre noe ut av det på egenhånd. Det er mye morsommere.

Mannen min lagde et 50x70 stort bilde av seg selv en gang, med rødt hjerte. En annen gang sendte han et hjemmelaget kort til hotellet jeg var på konferanse på, men det kom ikke frem før jeg hadde reist. Heldigvis var hotellet veldig snille og ettersendte kortet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:49   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe forhold til dagen overhodet, men sier ikke nei takk til blomster dersom det kommer noen

Gammel 14-02-08, 19:27   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har samme forhold til Valentines day som til Halloween. Jeg kjenner tradisjonene fra amerikanske filmer/serier, og registrerer at den yngre(enn meg) garde har adoptert dem.
Selv om morsdagen sikkert i utgangspunktet er en tradisjon som på samme måte er adoptert andre steder fra, er den noe jeg har vokst opp med. Den betyr ikke all verden, men markeres som regel på en enkel måte.

Gammel 13-02-08, 10:50   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset markerer vi Valentine's day på samme vis som vi markerer morsdag og farsdag - vi ignorerer det fullstendig.

Gammel 13-02-08, 11:05   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg lite om dagen. Om min kjære hadde gitt meg en kort eller en gave hadde jeg selvsagt blitt kjempeglad, for det hadde vært en uventet overraskelse i og med at vi ikke feirer dagen. Men selv om vi ikke feirer den selv, klarer jeg ikke å bli indignert over at andre gjør det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:34   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, vi burde komme på bedre ord enn "Valentin-dagen" og "knask eller knep".

Gammel 13-02-08, 11:35   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns knask eller knep er en god oversettelse jeg. Valentinerdagen er litt verre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 16:38   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns knask eller knep er en god oversettelse jeg. Valentinerdagen er litt verre.

Det het vel en gang alle hjerters dag på norsk.

Men st.Valentin er jo st.Valentin.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:49   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det het vel en gang alle hjerters dag på norsk.

Men st.Valentin er jo st.Valentin.

Vet du om denne dagen har hatt noe navn på norsk? Så vidt jeg har lest meg fram til så er dette en ny merkedag i norsk sammenheng. Den har historiske røtter med bakgrunn i en blodig romersk offerkult, en romersk helgen fra 500tallet og starten på fuglenes parringssesong i England.

Her i Norge har den så vidt jeg vet ikke hatt noen tradisjon verken med det ene eller andre navnet. Dorthemess og Persok er de nærmeste merkedagene, men disse er lagt til 6 og 22 februar.

Tradisjonen med kortsending startet i Europa, men ble ingen stor hit før det ble satt i system og kommersialisert i USA.

Jeg synes generelt det er morsomt med merkedager, men kan ikke feire alle. Denne ligger nok langt bak i rekka for det jeg ønsker å feire,mest av alt fordi jeg jobbet i Posten da de la fram sin strategi for innføring av Valentinstradisjon her i Norge. Jeg husker en overbegeistret markedsleder holdt vekkelsestaler om "vi måå få folk med oss", "vi må skape behov", "folk ser det ikke nå, men dette kommer de til å falle for".. Jeg falt ikke for talen og det gjør nok at jeg sitter med litt bismak i forhold til den kommersielle greia. Men for all del, så må alle få feire det de har lyst. Jeg synes det høres veldig kult ut om folk gjør noe kreativt ut av dagen og ikke bare stikker innom en butikk i siste liten på vei hjem fra jobb for å kjøpe noe dill bare for at partneren ikke skal bli fornærmet om han eller hun ikke har med seg noe.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:04   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har har ikke noe spesielt forhold til denne dagen, men jeg liker enhver anledning til å å gjøre noe for å vise at en setter pris på andre. Derfor kan jeg veldig gjerne finne på å gi mannen min positiv oppmerksomhet på en dag som denne, men når som helst ellers også. Jeg har forøvrig ikke nevnt noe til ham om Valentinsdagen i år, heller ikke gitt ham noe, men han ga meg en blomsterbukett. Det hender han gjør det ellers også, men det var jo uansett en koselig ting.

Forresten liker jeg godt betegnelsen "Alle hjerters dag". Det er noe koselig og litt romantisk over det. At handelsstanden utnytter slike amerikansk-adopterte skikker til fulle, er vel så, men jeg gidder ikke bruke krefter på å irritere meg over det heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 23:12   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Valentine's day betyr jo ikke bare at kjærester skal gi hverandre oppmerksomhet, men alle man er glad i!
Venner, barn, mann/kjæreste, foreldre osv....
Vi kjøper ingen ting (hender at mannen kjøper blomster), men ungene lager
kort til oss og så får de et fint kort av oss, så lager vi litt bedre middag med
dessert
En liten unnskyldning til kosedag kan man si
Ellers er vi ganske flinke til å fortelle hverandre hvor glad vi er i hverandre,
Valentine's day eller ei

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 08:26   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten

Jeg synes generelt det er morsomt med merkedager, men kan ikke feire alle.

Jeg føler det på denne måten også. Jeg synes lett det blir litt vel mye "kos" (for min egen del å merke, andre gjør som de vil). Og jeg er ikke romantisk. Jeg får faktisk blomster av mannen min av og til, men jeg nevner det aldri for noen og generelt sett blir jeg mye mer glad for at vi setter oss ned og prater om konkrete prosjekter. Det er noe jeg virkelig elsker - å jobbe sammen med mannen min. Helt konkret, planlegge, handle, bygge etc Og god mat setter jeg pris på uansett, men kort og blomster, det betyr ikke like mye for meg. Jeg tror mannen min sier hver dag at han er glad i meg (aldri at han elsker meg, det passer ikke inn i noens dialekt, jeg kan ikke huske at jeg har sagt at jeg elsker noen. Men sjokolade elsker jeg. )

Sist redigert av him : 15-02-08 kl 08:46. Årsak: andri - aldri
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:36   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trick or treat har så mye mer over seg enn knask eller knep, synes jeg.

Gammel 13-02-08, 11:40   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke noe forhold til den dagen og vi gjør heller ikke noe ut av den.

Gammel 13-02-08, 11:51   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

For min egen del stemmer det ikke, jane, men jeg har inntrykk av at en del menn og kvinner trenger en tupp i ræva. Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.

Gammel 13-02-08, 12:08   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.

Jeg setter pris på alt det der den 14. februar og alle andre dager. Særlig sjokoladen. Men ikke nettopp fordi 14. ferbruar er Valentines Day, fordi den dagen feirer vi ikke. Hvis mannen min hadde hatt sterke ønsker om å gi meg sjokkis fordi han syns feiringen av dagen var viktig, så hadde jeg satt pris på det også.

:setter alltid pris på sjokolade:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:28   #18
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

:setter alltid pris på sjokolade:

Ja, jeg også. Hadde sannelig tatt seg ut om jeg blir sur om jeg får sjokolade i morra.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:19   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir litt (men bare litt) småforbauset over de som ikke setter pris på blomster, litt sjokolade, et kyss eller en "jeg elsker deg" bare fordi det er en merkedag.

Jeg også. Jeg har såvidt turt å si "jeg elsker deg" til min hard-hjertede ektemann Men han måtte innrømme at rosene ble fine (etter at jeg plukket vekk de som var visne), og at jeg ikke kunne noe for at de hadde holdt seg så bra i halvannen uke!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:14   #20
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Problemet her i verden er vel egentlig at man gir hverandre for lite positiv oppmerksomhet. Ikke for mye.

Så Valentinsdagen liker jeg. Har tenkt å gi henne en oppmerksomhet i morgen, ja.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.