Sv: Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Eg er motstandar av lekser og gir aldri mine elevar arbeid som er øyremerka lekser.
Jeg synes det er litt synd. Jeg tror at leksene i seg selv er bortkastet, men jeg tror det kan bli en bratt læringskurve for de "barna" (de vil jo ikke være barn da, men ...) som kommer på skoler hvor man faktisk må gjøre lekser.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
JMen det er flere her som sier at de er glade for at ungene har lekser og skal gjøre dem sammen med foreldrene, for da har de KONTROLL med hva de lærer. Og det syns jeg er litt sympromatisk med den generelle kontrollfrik-foreldrerollen vi driver med, vår generasjon.
Jeg vet ikke om du tenkte på meg? (Jeg har lest litt lett over tråden, og har egentlig ikke fått med meg noen som sier det som du hevder: At foreldrenen er glade for leksene pga kontrollen. Jeg tror jeg er den eneste som har sagt at jeg liker at ungen har lekser. Ikke spør meg på nytt om 5 år! ) Jeg er glad for at barnet mitt har lekser, men det er ikke på grunn av kontrollen. For meg går det på at vi har noe felles, det er samme følelsen som jeg har når jeg og mannen jobber sammen, både faglig og med oppussing. Jeg kjenner virkelig at det er oss to da. Jeg elsker den følelsen av å ha noe sammen som vi jobber med.