Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kl. 0023 ringte telefonen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 21:43   #101
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 0023 ringte telefonen

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Flott gjort!

Jeg meldte meg som blodgiver og ble godkjent - og så gravid. Så jeg får ikke gi blod før i desember 2008

Faderullan, det må jeg si. Dette burde stått i VG under overskriften
"Gav blod,- ble gravid av det!!"

Gammel 02-11-06, 21:45   #102
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Faderullan, det må jeg si. Dette burde stått i VG under overskriften
"Gav blod,- ble gravid av det!!"

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:56   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det skjedde jo med meg også! :shock:

Gammel 02-11-06, 21:57   #104
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det skjedde jo med meg også! :shock:

VG igjen:

Graviditet ved blodbank er smittsomt!

Gammel 02-11-06, 21:58   #105
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Melder meg i "Ga blod - ble gravid"-klubben.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:59   #106
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

I alle dager da. Nå ringer jeg VG på årntli!

Gammel 02-11-06, 22:01   #107
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Tenk at det finnes slike som deg! Helt fantastisk.

Gammel 02-11-06, 22:02   #108
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

I alle dager da. Nå ringer jeg VG på årntli!

Vi er nok med i et prosjekt med kodenavn "Blodgivere". De fyller på med sædceller som finner veien dit de skal. Ganske sikker på at det er sånn det er ja

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:04   #109
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott! Også synes jeg faktisk det var utrolig bra av de i Blodbanken å ringe også jeg.

Tipper det ikke er lett å ta en sånn telefon midt på natta.
Er det vanlig i det hele tatt?

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:05   #110
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss, jeg visste ikke at de ringte folk midt på natten engang, jeg...
Iallefall: flott historie og veldig fint gjort av deg, Mim.

Jeg har selv meldt meg som blodgiver, men sliter med jernlageret og produserer ikke nok røde blodceller (eller hvordan det er...). Jeg skal snart ned og sjekke det igjen og se om jeg kan brukes.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:11   #111
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, så mange positive og koselige innspill for en småsvimmel og sliten Mim.

Kan medlde om at dagen etter en slik natt ikke bør brukes til å handle fliser, kjøpe kjøkken og være på møte i timesvis :sliten:

Det hjalp å komme hjem til pinnekjøtt. Jeg ser jeg har inspirert flere til å gi blod! Så flott!

Gammel 02-11-06, 22:46   #112
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er da man virkelig ser hvor lite som skal til for å gjøre en STOOOOR forskjell

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:54   #113
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Hvor: Rogaland
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Oiiii så kjekt at du fikk hjelpe til!!!!

Kunne tenkt meg å være donor jeg om jeg skulle havne i en ulykke eller noe, men jeg vet ikke helt hvordan jeg blir det...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:06   #114
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har den vanligste typen, etter hva jeg vet. Type 0. Men den det er flest av, trengs det mest av. De har en ringeliste, og jeg skulle egentlig gitt i dag, og derfor sto jeg øverst på ringelista sammen med de andre som skulle gitt i dag. Så ikke noe spesielt ved meg, altså. Beside the obvious.

Jeg har gitt blod i ganske nøyaktig to år, dette var min 8' givning. Kjære gir også. Jeg er i tillegg benmargsdonor og organdonor, men ikke aktivt .

Jeg vet de sliter med å ha nok blod, så jeg håper alle som kan melder seg. Det er en hyggelig ting å gjøre. Jeg vet jo, som Polyanna, at blodet i natt ikke var viktigere enn annet blod, men det var utrolig å være så nær det som skjedde. Å vite at nå har noen fått en fantastisk beskjed om at de skal få nytt hjerte, og så kan jeg bidra med en liten halvliter for å gjøre det mulig.

Så spennende, Mim!

Min farfar har gitt blod mer enn 1000 ganger i løpet av et langt liv. Han har har alltid vært stolt av å være blodgiver, og det er det all grunn til!

Naboen min er også blodgiver, hun var i høst inne og ga benmarg også.

Jeg har både lege og sprøyteskrekk, men driver nå og manner meg opp. Kanskje de vil ha litt av mitt blod etterhvert også. Nå spiser jeg ingen medisiner.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:06   #115
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Kunne tenkt meg å være donor jeg om jeg skulle havne i en ulykke eller noe, men jeg vet ikke helt hvordan jeg blir det...

Du henter donorkort på apoteket, fyller det ut og putter det i pengeboka.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:07   #116
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Informasjon her: http://www.organdonasjon.no/default....nyheter/100205

Donorkort til nedlasting: http://www.organdonasjon.no/images/pdf/donorkort.pdf

Gammel 02-11-06, 23:08   #117
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Du henter donorkort på apoteket, fyller det ut og putter det i pengeboka.

Eller så holder det vel forsåvidt å si fra til de nærmeste pårørende, for det er fremdeles de som avgjør det, er det ikke? Men å fylle ut donorkort er jo greit i tillegg, så er det åpenbart hva du selv ønsker.

Gammel 02-11-06, 23:18   #118
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Jeg ga beskjed til mine søstre at jeg hadde donorkort, og at de sto oppført som pårørende på det. Men iallefall den ene av dem var lite interessert i å skulle samtykke til det..
Skal ordne nytt kort og skrive ned samboeren.

Men det er jo ganske så strenge krav til dødsårsak og dødssted for at organene dine kan brukes.

Gammel 02-11-06, 23:33   #119
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å gud så fantastisk!!!

Gammel 03-11-06, 00:03   #120
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, for en flott historie, Mim.

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Her også.

Jeg fant i ettertid ut at jeg ga blod (for første gang på ti år) sånn ca. dagen før befruktning. Tanken på det plaget meg litt i starten av svangerskapet, men det ser ut til å ha gått bra likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.