Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!
Angående bøker så er jo "Børnetøj du selv kan sy" selve bibelen da.. Den er verdt å få med seg.
Av andre bøker er jeg enig i at mønstrene i "Blødt børnetøj" også er enkle.
Jeg ville tatt en tur på biblioteket og tittet.
Selv om boka gjerne er urgammel og klærne ut.. så er det gjerne fine grunnmønstre som du kan bruke. Med finere stoffer blir det ofte noe virkelig flott.
Av rting å starte å sy anbefaler jeg luer ala hjelmluer, handlenett er jo greit ja, elelr strikkepinne etui laget av putetrekk Man kan også sy enkle A-formede kjoler. Disse finner du enkle mønstre i Blødt børnetøj på.
Fleece er ett taknemlig stoff å starte med, da dette ikke rakner 
Ellers er det greit å lete i skapet etter utgåtte sengetøy du kan teste ut med.
Av utstyr jeg ville hatt i starten er:
* Målebånd
* Stoffsaks
* Saks til mønster, strikk o.a.
* Knappenåler
* skredderkritt
* sømmometer
* ekstra synåler til maskin
* vanlige synåler til å sy i knapper e.l. for hånd
* mønsterpapir
* Tråd i forskjellige farger
* Nok spoler til undertråd (følger ofte bare med ett par til maskinen. Jeg har MANGE så slipper jeg å spole om når jeg skal ha en ny farge)
* Litt pyntebånd, knapper, buksestrikk, glidelåser, trykk knapper osv er kjekt å ha i bakhånd. Men ikke noe du MÅ ha i starten.
Stoff kan du kjøpe billig på: KID (gardiner og sengetøy på salg), Jysk, Ikea eller Fretex.
Nettbutikk som anbefales som har billig stoff er: www.stoffogstil.no
Anbefaler deg også å melde deg inn i ett hobbyforum (www.sykroken.no www.hobbyboden.no e.l. ) for å få råd og inspirasjon, og ikke minst dele sygleden med andre som syr.
Lykke til! Veldig veldig kjekt at jeg kunne bidra til å inspirere deg. Nå ble jeg GLAD!