Sv: I dag viste jeg fingeren til en gammel dame
Loven dekker vel mer enn akkurat Vigrid?
Sitat:
å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen
Når det da blir argumentert for at dette kan sammenlignes med tegningene av f.eks. jøder i en tidsepoke vi sannsynligvis ikke vil gjenta, så synes i grunnen ikke jeg at det er helt søkt. Og at man i et samfunn der rasisme og fremmedfrykt er et stort problem velger å formidle dette, synes jeg heller ikke er greit.
Denne saken har mange gode poeng på begge sider. Jeg kan si meg enig med mye av det. Men utifra helhetsbildet og utifra det jeg vet om rasismen i Danmark, så synes jeg det er betenkelig at man gjør det. Jeg tror heller ikke at avisene i Norge som ikke er med på dette lar være fordi de er så veldig mye bedre, men fordi de vet at vi her i landet heldigvis ikke har samme grad av fremmedfrykt og aksept for slike ting. Man kan jo bare se på hvilken mottakelse diverse Frp-utspill får.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|