Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disney-DVD

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-08, 23:21   #32
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Disney-DVD

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Blu Ray og HD DVD er jo klart en revolusjon innenfor DVD segmentet da en vanlig DVD plate som du kjøper i videobutikken maks har 4,7GBx2 (dual layer/ Dobbelt lag) med informasjon, mens HD har 15GB pr "layer" og Blu Ray har 25.

Som du også leser ut fra dette så er BD dyrere å produsere enn HDDVD men grunnen til at filmselskapene har valgt å gå med BD er pga lagringskapasiteten.

Det er mulig man kan betrakte høyoppløsningsformatene som en revolusjon innenfor DVD, men for den jevne forbruker er det ikke det. En liten disc, ektramateriale, null spoling etc etc. Forbedret bilde og lyd er vel og bra, men det må være noe ekstra før folk er villige til å betale nær dobbelt pris. Jeg håper markedet reagerer så tregt at man må senke prisene for å få fart på salget.

Selv har jeg valgt å sitte på gjerdet og venter nok en stund til før jeg går til innkjøp av ny spiller. Så får heller HD-TVen underprestere en stund til.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.