Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørr hodebunn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-08, 10:32   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Tørr hodebunn

Hjelp meg med å velge shampo / balsam?

Jeg har tørr hodebunn, og av og til kan det se ut som om jeg har flass.
Nå veksler jeg mellom Redken Blonde Glam og Bedhead Dumb Blonde shampo, og bruker Botanics Shimmering Blonde Colour Enhancing Conditioner.

Har blondt hår til rett over korsryggen. Det har mange hårstrå, som ikke er så tykke hver for seg. Håret floker seg ofte i nakken.

Tips?

Gammel 18-02-08, 11:04   #2
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Jeg har hatt kjempegod hjelp av Cosmopharma sine hårprodukter:

http://www.cosmopharma.no/spa2.html

Kanskje noe for deg?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 08:45   #3
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Bruker denne shampoen og den balsamen eg synes passer best til resten av håret.

Gammel 20-02-08, 13:08   #4
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Body Shop selger en ingefær sjampo som visstnok skal
gjøre underverker
Jeg skal prøve den selv på min datter som har ekstremt
tørr hodebunn = mye flass.

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:57   #5
Arja
Nybegynner

Arja sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Arja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er så oppfinnsom at jeg bruker head & shoulders jeg,,,Men når jeg er flink og husker å ta omega 3-6-9, er problemet borte!!

Arja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:59   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Neutral sin sjampo.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 18:10   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk tips her inne om Einerlågshampo som man kjøper på helsekost. Og den fungerer veldig fint.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 18:37   #8
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

Denne bruker jeg og, og kan absolutt anbefale dem. Veksler mellom å bruke denne og Redken All Soft

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 18:43   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

Den bruker jeg også innimellom. Nå bruker jeg en fra Apoteket - Vichy med grønn lapp på. Og en gelé fra Cosmica for kløen! det er den beste kombinmasjonen for min kløende hodebunn, så langt. Ikke perfekt enda, men bedre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:25   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne:

Gammel 03-03-08, 19:26   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig nok; etter den ene fancy shampooen etter den andre, fra frisører og apotek endte jeg opp med Body Shops ingefærshampoo og nå er hodebunnen min perfekt!

Gammel 03-03-08, 19:29   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

*noterer ingefærshampo*

Gammel 26-01-13, 16:29   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

*noterer ingefærshampo*

Her også! Body Shop på mandag.
Har brukt økologisk shampoo og balsam i flere uker, men uten bedring.
Sikkert temperaturskiftninger og kulde som utløser problemene.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 16:35   #14
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Den som Karamell viser.

Gammel 26-01-13, 17:16   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sliter i perioder med tørr og kløende hodebunn, og da må jeg tilbake til KMS Headremedy. Den får hodebunnen tilbake i fin form etter et par vask.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 20:15   #16
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg har samme problem, mest om vinteren, om sommeren kan jeg bruke "vanlig" frisørshampo i perioder, til tørt hår. Nå om vinteren bruker jeg apotekprodukter, ikke veldig spennende men det tørre og kløen forsvinner og det lindrer. Bruker Aco sin Special Care-serie, shampo for tørr hodebunn, og gelé som påføres i håndkletørt eller tørt hår. Har også en hårkur fra apoteket mot tørr hodebunn, husker ikke i farta hva den heter, men er rød og hvit flaske som Acoproduktene. Disse tre til sammen hjelper godt. Bruker vanlig balsam i hårlengdene, men passer på at det ikke kommer i nærheten av hodebunnen.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 21:25   #17
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg sliter i perioder med tørr og kløende hodebunn, og da må jeg tilbake til KMS Headremedy. Den får hodebunnen tilbake i fin form etter et par vask.

Denne er den eneste som funker for meg også... Synder jeg ett par vask med noe annet er hodebunnen på bærtur....

Gammel 27-01-13, 01:38   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sliter med det samme i perioder og veksler med Redken All Soft, Redken Fresh Curls og L'Occitane Sensitive and Irritated scalp. Har også brukt KMS Hair Remedy. Siden håret ditt floker seg i nakken vil jeg anbefale Redken All Soft på det varmeste. Om du ikke vil gå for hele serien, så kan du f.eks. kun bruke All Soft Heavy Cream. Det er en kur, som du fint også kan bruke til balsam, evt la den sitte i noen minutter ekstra i dusjen. Den vil gi håret ditt godt fuktighet slik at det ikke floker seg. Snuppa er helt avhengig av den

Gammel 27-01-13, 08:00   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt kvitt mine hodebunnsproblemer etter å ha sluttet helt med de vanlige frisørmerkene. Jeg bruker nå sjampo og balsam fra Desert Essence, som jeg kjøper på iHerb og stylingprodukter fra Kevin Murphy (som jeg kjøper hos min økologiske frisør). Jeg tåler også shampoen til Jason (helsekost). I tillegg farger frisøren håret mitt i farge fra Elume. Det er utrolig deilig at jeg nå kan stasje håret uten å få kløe!

Gammel 27-01-13, 11:03   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Merkelig nok; etter den ene fancy shampooen etter den andre, fra frisører og apotek endte jeg opp med Body Shops ingefærshampoo og nå er hodebunnen min perfekt!

Den er god.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.