|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Hvem skal ha barna om dere dør?Er dette noe dere har diskutert rundt om i de tusen hjem. Jeg synes dette er et viktig spørsmål så vi har snakket om det her. Vi har tre alternative hjem som vi mener vil sørge godt for barna våre dersom vi skulle dø fra dem.
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørAldri tatt stilling til, men jeg ser det som innlysende at mine foreldre hadde tatt ansvar.
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørSnipa, jeg mener å huske fra en tidligere diskusjon at det er sjelden besteforeldre får omsorgen dersom begge foreldrene dør. Men det kommer sikkert litt an på hvor gamle de er - er dine foreldre forholdsvis unge?
![]() |
#6 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørDæ, vi skal da ikke dø sammtidig vel...
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørMine foreldre som ikke er så altfor gamle, eller min søster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg har alltid tenkt at søsteren min her i Norge ville komme til å overta de 2 yngste. De 2 eldste har en annen pappa, så de ville jo flytte til han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg blir dårlig bare av å tenke på det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dør
Synes ikke du er morbid, men jeg synes det er noe som er unødvendig å tenke på. Siden ting forandrer seg blir det vanskelig å vite hvem som skulle ta seg av ungene våre. Søsteren min er en god kandidat nå, men hun blir kanskje ikke boende i Norge. Svigerinnen min er også en flott person, men når vi er døde har hun kanskje ikke anledning. Jeg satser på at overformynderiet klarer dette utmerket på egenhånd.
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørVi har ikke pratet så vledig om det, bare sånn lett overflateprat, men jeg ville enten at Poden skulle vokst opp hos den minste storesøstra mi, eller hos en venninne som jeg vet kunne tatt godt vare på ham.
![]() |
#14 |
Bare sær
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørDet er dessverre en situasjon jeg har vært nødt til å tenke gjennom.
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg sliter med å ikke ane hvem jeg ville hatt som omsorgspersoner dersom både mannen min og jeg skulle falle fra.
![]() |
#16 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg har skrevet mail til den ene søsteren min (for å ha det skrftlig) om at hun må ta begge ungene hvis begge vi to dør på likt. Det har hun sagt ja til. Da håper jeg hun vil flytte hit slik at ungene kan få fortsette å bo her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørHer er vel svigermor den innlysende kandidaten. Hun er jo bare et par år eldre enn min søster også. Men det er viktigere for meg at enkelte IKKE får ansvar. Ting endrer seg med tid, jeg har tantebarn i 20 årene som jo ville vært kandidater om noen år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørTja, der er jeg usikker. Søsknene mine er bosatt i utlandet, så det er vel mer sannsynlig at svogeren min m/familie kan ta vare på barna våre. På den annen side har svigerinna mi ganske dårlig helse, så jeg tviler kanskje på om hun ville ha vært i stand til å ta seg av tre barn ekstra. Broren min kommer muligens til å ta med seg familien og flytte tilbake til Norge etter hvert, så det er mulig at de ville ta seg av ungene. Søsteren min har fire barn selv, og har dessuten bodd utenlands i over 20 år, så det er meget tvilsomt om hun ville hatt mulighet til å ta seg av dem.
![]() |
#20 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvem skal ha barna om dere dørHadde svigers i tankene med at de er\var unge, en nå er det jo bare svigermor igjen.
![]() |
|
|