Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg har mistet luen min

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 20:34   #8
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har mistet luen min

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Garntypen kommer an på hvor varm du vil ha luen. Den oppskriften du henviser til bruker et ganske tykt garn, 15 masker pr. 10 cm. Dette blir en tykk og varm lue. Hvis du vil ha en tynnere lue kan f.eks. 24 masker pr. 10 cm (Dale Falk ullgarn) være aktuelt. Tynnere garn gir også flere omganger i høyden pr. cm, i tilfelle det mønsteret ditt krever et visst antall "enheter".

Jeg er forresten ferdig med en bråte sokker akkurat nå, så jeg er strikker gjerne en lue mens jeg pønsker ut hva jeg skal begynne på.

Tusen takk

Jeg ønsker meg en lue med Mystery Science Theater 3000 silhuetten (MST3K er en TV-serie; den beste TV-serien faktisk). Den ser slik ut:

Jeg har lagt ved første utkast til strikkemønster med utgangspunkt i 24 masker på 10 cm. (jeg er ikke ut etter en kjempevarm vinterlue), men det skal nok justeres etter at jeg har fått brukt et målebånd eller lignende på hodet mitt. Og i tillegg kan det jo hende at de strikkekyndige har innvendinger mot måten jeg har gjort det på. Jeg har aldri laget et strikkemønster før. Hvor mange omganger får man for hver cm i høyden; eller hvor «kvadratisk» skal rutene i strikkemønsteret være?

(Og bildet vel skulle også besvare Maximillias spørsmål; nei mønsteret mitt repeterer ikke hele veien).

Hva betaler jeg for å få strikket en lue forresten?

Ben "in the not to distant future" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mst3k_lue_utkast.jpg (211,2 KB, 125 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
fargeanalyse, lue, mst3000, nerdeklær, odd molly, strikkenerd, strikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.