Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?
Gå jo an å ta med barnevogn for å kunne trille bagasjen i? Spes hvis man velger å ta teltet med? og evt ha den i bakhånd til barnet?
Det blir jo selvfølgelig mer bagasje hvis man skal telte, men så mye mer trenger det ikke bli... Det går også an å ha sovested to/flere netter på samme campingplass, og heller bruke mer tid på noen steder, og på den måten slippe å pakke opp og ned hver dag??
Høres ut som en kjempehyggelig idé!! Min erfaring er at de turene som er litt utenom de vanlige, er de jeg husker best, og kanskje liker best seinere? Det er ikke like stor humor og underholdning å mimre tilbake til kun A4-turer, der ingenting uventet har skjedd??
Jeg har selv noen ferieminner fra barndommen, da min mor tok med seg "hele hurven" alene (skilte foreldre med passiv far), og noen av de turene minnes vi "barna" med mye latter enda!! (kan nevne et eksempel: mor noterte seg ikke hvilket bildekk på danskebåten hun parkerte bilen på, tenkte hun hadde god tid til å hente bleier og natt-stæsj til sine 4 bleiebarn etter middagen, og la heller ikke merke til at bildekket stengte et visst klokkeslett.... og kom til danmark, hvor hun hadde leid et feriehus, uten adressen til campingplassen, adressen til huset vi hadde leid, og ikke et eneste navn, teefonnummer eller referanse nr til hele leie-greia..) Det gikk bra til slutt!