Sv: Oste- og kaketips til bursdagsselskap?
Opprinnelig lagt inn av daffy, her.
Mont d'Or! Hvis man måtte velge én ost å sende med Noas ark, skulle det vært denne. Den er et sesongprodukt som kun er å få tak i fra senhøstes og i vintermånedene.

Til ostebordet ville jeg servert marmelade, tørket frukt, akasiehonning (nydelig på blåmuggost) og nøtter. Og skiver av baguette i tillegg til kjeks. Og en god Chablis eller Sancerre siden hvitvin ofte passer bedre til ost enn rødvin.
Takk for gode tips! Hvor er denne osten å få kjøpt? Det ser ut til å være en real stinker. Er det riktig? I så fall er den hjertelig velkommen i mitt hus. Av vin så er nok hvitvin utelukket ettersom "noen" har knust alle hvitvinsglassene. Så vi kjører rød, så får det bare stå til.
Akasiehonning var også et godt tips. Er det håp om å finne det på Centra på CCVest? Eller må jeg mer avansert til verks?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg vil ha Ridderost eller Port Salut :bestiller: .
Notert!
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
(Hvis jeg skulle ha kjøpt kake så ville jeg kjøpt den kaken som alltid ble bestilt til bursdagsfeiringer der vi jobbet sammen. Hvis du skjønner hvilken jeg mener? Den med masse frukt og nøttebunn.)
Hm ... Jo, den er god. Men hvis jeg skulle kjøpt så heller jeg mer mot Pascal. En skikkelig soft moussekake. Nam. Men så var det dette med å bake selv da. Jeg ønsker noe classy ganske enkelt fordi jeg tross alt har blitt en anseelig mengde med år, og det bør jo gjenspeiles i kakevalget, ikke sant? Bløtkake med aprikos, for eksempel? Neida, med classy så mente jeg egentlig noe som ser litt bra ut, og som ikke er harry. Og som ikke knaser i tennene. 
|