|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Ære være skaperen av Rogafjell.net!Etter fire år hvor jeg kunne gå ut av stua og opp i fjellet var jeg temmelig bortskjemt på fjellturer da jeg flyttet tilbake Stavangerområdet. Savnet var stort og sårt etter fjell, og jeg sleit med å la være og irritere meg over turområder med grusede autostradaer, gjerdeklyvere på gjerdeklyvere, skogsturer som var unnagjort på tre kvarter, i kø. Turene var anbefalt i beste mening av kollegaer, svigerfamilie og venner, i håp om å hele min nordnorsknatursavnende sjel. Det virket som om de ikke var helt med på hva jeg mente med fjelltur, da de kom med sine turforslag. Jeg synes man skal ha utsikt, slite seg litt ut og kjenne at man tar i når man går på tur. Og da mener jeg ikke bare over gjerdeklyverne
![]() |
#2 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ære være skaperen av Rogafjell.net!Var det forresten riktig forum å legge tråden i? Jeg fant ikke noe som kunne passet bedre... Flytt den gjerne, moderator!
![]() |
#4 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ære være skaperen av Rogafjell.net!Enig med deg i det med drømmene! Så tøff du er som har vært på det utfordrende stedet! Anbefaler du det?
![]() |
#5 |
Vaklende
|
![]() Sv: Ære være skaperen av Rogafjell.net!
Jeg ville nok tatt ruta opp fra gården på Kvelvane slik at siste del av turen opp blir over ryggen du ser fra denne siden. Den var utfordrende nok, og en flott tur med fantastisk utsikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Ære være skaperen av Rogafjell.net!Du bor i Stavanger. Kan jeg anbefale å gå i fra Månafossen og opp til Blåfjell-enden? Nei forresten, ta heller båten inn til Fløyrli, gå derifra til Blåfjellenden, så på tredje dagen går du/dere til Månafossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ære være skaperen av Rogafjell.net!Det hørtes fint ut. Jeg har vært på Mångården bare som dagstur, gikk fra en parkeringsplass, forbi månafossen og litt videre innover. Det var sist jeg var høygravid, skulle ønske jeg hadde mulighetene nå også! Lengter til fjellet!
![]() Sist redigert av Meta : 23-02-08 kl 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|