Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?
Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.
Jeg ville heller kunne valgt bort NRK og andre stateide kanaler og ha sluppet å betale.
Kringkastingsavgiften er en avgift på å eie en fjernsynsmottager. Det spiller ingen rolle om man mottar radio eller fjernsynssendinger.
Forøvrig ser denne idiotiske Frp-tankegangen om at man bare skal betale for ting man bruker selv, og ikke bidra til felleskapet, ut til å være et av de største, og hurtigstvoksende, problemene vi har i Norge. Selv om jeg for eksempel hverken ser på eller deltar i konkurranseidrett, betyr ikke at det hadde vært fornuftig at jeg slapp å betale den delen av stats- og kommuneskatten som blir brukt til å bygge og vedlikeholde idrettsanlegg, og selv om jeg ikke har lånt en bok på biblioteket på over 10 år syns jeg det ville være en særdeles dårlig idé å la meg beholde den delen av skatten min som i dag går til biblioteksdrift.
Jeg mener forøvrig å huske at jeg ringte lisenskontoret og meldte fra om at jeg hadde fjernsynsapparat da jeg begynte å jobbe, men jeg tror ikke jeg betalte da jeg studerte.
Ben "Van Eck to the rescue" Murphy
|