|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bokanbefaling til en mannlig noviseJeg har vokst opp med foreldre som tidlig introduserte bøker og har alltid elsket å lese. Mine svigerforeldre har aldri vært interessert i bøker og min samboer kan ikke huske sist han leste en hel bok. Han har problemer med konsentrasjonen i tillegg, men no har han lyst til å prøve seg på en bok ihvertfall. Noen som kan komme med en anbefaling? Noe som er passelig lettlest for en med konsentrasjonsvansker, men samtidig fengende. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseSambo er omtrent i samme kategori, og den eneste boka han har lest på våre snart 7 år sammen er "Den digitale festning" av Dan Brown. Den måtte han ta frem i hver ledige stund sa han, så når han fenges, ja da er det håp for ganske mange |
|
|
|
#3 |
|
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseEr det ikke mye konspirasjoner og diverse i den boken som gjør at man må holde tungen litt beint i munnen? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseHva med Doppler av Erlend Loe? Den har mange av de mannlige elevene mine (vgs, 17-18 år) likt, også de som leser lite eller ingen ting ellers. Naiv.Super blir for sær for denne gruppa, men Doppler er ikke så ekstrem - og lettlest er den jo.
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseMin ikkelesende mann har nettopp rast gjennom Stieg Larson sine bøker. Han ble hekta og satt hele kveldene og leste. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bokanbefaling til en mannlig novise
Samme her. Min mann plages av dysleksi, og har knapt lest noen bok hele sitt liv. Men bøkene til Stieg Larsson har han jammen pløyd seg igjennom med stor iver. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseTakk for tips alle, skal prøve bøkene til Stieg Larson. Skal sjekke ut Doppler også. Har selv lest Naiv Super, og den tror jeg ikke er noe for ham. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseEllers er jo Drageløperen lettlest. Min mann elsket den.
|
|
|
#9 |
|
Ja, den har jeg lest selv, skal se om jeg klarer å få han til å se forbi tittelen som han syntes var kjedelig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseHan kan jo ta light-utgaven først, og prøve seg på noen lydbøker for å se hva han liker? Og Doppler som er nevnt ovenfor her er jo glimrende!!
|
|
|
#11 |
|
geskjeftig
|
Sv: Bokanbefaling til en mannlig novise |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseStieg Larsson er et godt tips!
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseTegneserier! Det finnes nå tegneserier i alle stiler og typer. De siste tre tegneseriene jeg har lest har alle vært oppvekstfortellinger: Persepolis, Tepper og Husfred. (Den siste er jo spesielt morsom ettersom hovedpersonen i boken studerer engelsk litteratur og jeg etter å ha lest den sikkert kan imponere i mange forsamlinger om likheten mellom Ullyses og Odyseen.
|
|
|
#14 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseKrim er jo ofte fengende, ville introdusert Jo Nesbø sine bøker.
|
|
|
#15 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jo Nesbøes Harry Hole? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bokanbefaling til en mannlig noviseSignerer på all krimen her. Mannen min er veldig glad i å lese, men de siste årene har han ikke hatt tid og ork til så mye. Med passende mellomrom har jeg stukket til ham en krimbok av typen Nesbø, Mankel og nå Larsson, og alt har falt i smak. |
|
|
|
![]() |
|
|